نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌ها/ تشییع پیکر آیت‌الله تهرانی
کد خبر: 3732700
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌ها/ تشییع پیکر آیت‌الله تهرانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز اول مردادماه بیش از هر خبر دیگری به تشییع پیکر آیت‌الله مرتضی تهرانی پرداخته بودند.

نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌ها / تشییع پیکر آیت‌الله تهرانی

به گزارش ایکنا، در صفحات معارفی رسانه‌ها امروز دیدار رئیس شبکه قرآن با مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، تشییع پیکر آیت‌الله مرتضی تهرانی و نیز مطالب معارفی مربوط به ولادت امام رضا(ع) بیشترین بازتاب را داشته است.
فارس
خبرگزاری فارس امروز در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی به بازنشر یکی از مطالب منتشر شده در صفحه اینستاگرام مقام معظم رهبری پرداخته است. در بخشی از این مطلب که با عنوان «توصیه‌های رهبر قرآنی درباره چگونگی تلاوت آیات الهی/ این را تجربه کنید» آمده است؛ «قرآن نباید از زندگیتان حذف شود. تلاوت قرآن را حتماً داشته باشید؛ هر چه ممکن است. تلاوت قرآن هم با تأمل و تدبر اثر می‌بخشد».
دیدار رئیس شبکه قرآن و معارف سیما با مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی یکی دیگر از خبرهای منتشر شده خبرگزاری فارس است. محمدحسین محمدزاده، رئیس شبکه قرآن و معارف سیما در این دیدار با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه ملی در طرح قرآنی ۱۴۵۲ گفته است؛ «باید کاری کنیم خانواده‌ها حفظ قرآن کریم را در سبد نیازهای خود قرار دهند».
گلباران حرم نورانی امام رضا(ع)، بارگذاری فایل صوتی صلوات خاصه امام رضا(ع) و بارگذاری فایل صوتی تلاوت ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای «شهریار پرهیزکار» از دیگر خبرهای منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم نیز امروز تشییع پیکر «آیت‌الله مرتضی تهرانی» و نیز میلاد حضرت امام رضا(ع) را بیش از هر خبر دیگری مورد توجه قرار داده است.
این صفحه در یکی از خبرهای قرآنی خود فراخوان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم را منتشر کرده است. فراخوانی که در آن از فعالان قرآنی صاحب ایده خواسته شده است تا ایده‌های خود را به دبیرخانه این ستاد ارائه کنند. بر اساس آنچه در این خبر آمده است به ایده‌های برتر نیز جوایزی اهدا خواهد شد.
بارگذاری فایل تصویری صحبت‌های «حجت‌الاسلام قرائتی» در یکی از برنامه تلویزیونی با محوریت توجه به ایام تعطیلات دانش‌آموزان، بارگذاری تلاوت «مسعود موحدی‌راد» در کرسی تلاوت موسسه نفحات‌القرآن و بارگذاری فایل صوتی تفسیر یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه که به جایگاه قرآن درهنگامه عبور از سختی‌ها پرداخته است، از دیگر خبرهای منتشر شده در این خبرگزاری است.
تسنیم همچنین به دیدار رئیس شبکه قرآن و معارف سیما با مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما هم اشاره کرده و آن را با عنوان «بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی در طرح ملی بشارت 1452» بر روی خروجی قرار داده است.
رونمایی از هشت تابلو با موضوع امام رضا(ع)، اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز ولادت امام رضا(ع) در هیئت رزمندگان اسلام، اعلام برنامه‌های آستان عبدالعظیم حسنی(ع) در دهه کرامت، دو نوسروده از دو شاعر جوان کشورمان در مدح امام رضا(ع) و اطلاع‌رسانی مرام‌های ترحیم آیت‌الله مرتضی تهرانی از دیگر خبرهای منتشر شده در خبرگزاری تسنیم است.
خبرنگار این خبرگزاری همچنین گفت‌وگویی با «حجت‌الاسلام عالی» انجام داده است. در این گفت‌وگو هجرت امام رضا(ع) زمینه ساز تأثیرات آخرالزمانی ایرانی‌ها عنوان شده است. همچنین انتشار حدیثی از امام رضا(ع) از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران نیز بخش بیشتری از خبرهای خود را به تشییع پیکر آیت‌الله مرتضی تهرانی اختصاص داده است. در یکی از خبرهای مربوط به این موضوع از بدرقه پیکر این استاد اخلاق برای خاکسپاری در کربلا خبر داده شده و در خبر دیگری نیز پیام تسلیت آیت‌الله العظمی نوری همدانی منتشر شده است.
ایسنا امروز از آغاز سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران خبر داده است. بر اساس این خبر، مرحله کشوری سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور با حضور ۱۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر از امروز، یکم مردادماه در اردوگاه کشوری شهید باهنر تهران آغاز می‌شود.
این خبرگزاری همچنین از حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در میان کودکان مبتلا به سرطان در اصفهان گزارشی تهیه کرده است، در بخشی از این گزارش که با عنوان «تمام دردهایت را می‌خرد» منتشر شده؛ آمده است؛ «باید خالص شوی و امیدت را از غیر او قطع کنی، این‌گونه است که خریدار غم‏‌های دلت می‎شود، هر قطره اشکت را قیمت می‏‌گذارد، تمام دردهایت را می‏‌خرد و آن‌چنان عاشقانه به درد دلت گوش فرا می‏‌دهد که هیچ‌گاه دوست نداری از حرم و حریم زیبایش بیرون بیایی».
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی تنها خبر منتشر شده در صفحه معارف خود را به گفت‌وگو با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی اختصاص داده است. حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری در این گفت‌وگو از جذب 600 طلبه شیعه و سنی در این دانشگاه خبر داده و گفته است؛ «با برگزاری آزمون اختصاصی جذب طلاب شیعه و سنی در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا، حدود 600 طلبه در قالب 14 رشته محل در این دانشگاه جذب می‌شوند».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز در گفت‌وگو با رئیس شبکه قرآن و معارف سیما به تشریح جدیدترین برنامه‌های این شبکه پرداخته است. محمدزاده در این گفت‌وگو از برگزاری آزمون جامع حفظ قرآن طرح 1452 در نوروز 98 خبر داده است.
این خبرگزاری در گزارشی به معرفی نخستین روحانی مجروح و اسیر جنگ تحمیلی و نیز نخستین روحانی شهید دفاع مقدس پرداخته است. این روحانی شهید «شریف قنواتی» است که در سال 1313 در اروندکنار متولد شده است.
انتشار حدیثی از امام رضا(ع) در مورد نماز، گلباران شدن حرم حضرت امام رضا(ع) در شب میلاد این امام همام و معرفی زندگینامه شهید «منوچهر حمیدی» بخش دیگری از مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است.
گفت‌وگو با یکی از کارشناسان مذهبی با موضوع حجاب و دستوری که خداوند به انسان در این زمینه داده است، انتشار گزارشی با موضوع «چشم برزخی» و گفت‌وگو با مدیر اداره اوقاف شهرستان پاکدشت از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان است.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی از اعزام اولین گروه قاریان ایرانی به سرزمین وحی خبر داده است. قرار است اعضای کاروان نور در پنج نوبت در زمان‌های ۲، ۵، ۹، ۱۲ و ۱۴ مرداد در دو گروه مدینه قبل و مدینه بعد به حج اعزام شوند و علی قاسم‌آبادی قاری اهل نیشابور سرپرستی کاروان را برعهده خواهد داشت.
فراخوان ایده دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ، بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تلاوت قرآن کریم، دیدار رئیس شبکه قرآن و معارف سیما با مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما و اعلام اسامی قاریان نوجوان در طرح اسوه از دیگر خبرهای منتشر شده در خبرگزاری مهر است.
میزان
خبرگزاری میزان نیز در صفحه دین و اندیشه با انتشار چهار مطلب سعی در به روزرسانی این صفحه داشته است.
این خبرگزاری در گزارشی به مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مرتضی تهرانی پرداخته است. انتشار خبر گلباران حرم رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) از دیگر خبرهای منتشر شده در این روز است.
گفت‌وگو با یکی از کارشناسان مذهبی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر خبر دیگر این خبرگزاری است. حجت‌الاسلام صدارت در این گفت‌وگو گفته است؛ «امام هشتم (ع) اگر از کسی خطا می‌دیدند تذکر می‌دادند، حتی اگر این فرد مامون بود. روزی مامون در حال گرفتن وضو بود و کنار وی شخص دیگری برایش آب می‌ریخت. امام رضا (ع) او را نهی از منکر کردن و فرمودند: در امور عبادی کسی را شریک قرار نده و خودت کارت را انجام بده».
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام میرزاده، از کارشناسان مذهبی از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است. این کارشناس مذهبی در این گفت‌وگو تأکید کرده است؛ «امام رضا(ع) حتی در بیان کلمات خود به کسی ظلم نکرده است. باید ویژگی‌های شخصیتی امام هشتم را در زندگی خود عملی کنیم».

انتهای پیام

captcha