راهکار دعای مقبول در حج تمتع
کد خبر: 3732764
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
با حجاج، از فرش تا عرش

راهکار دعای مقبول در حج تمتع

گروه جامعه ــ راز و نيازهاى شبانه در سرزمين وحى آن‏قدر لذت‏بخش است كه در كمتر جايى چنين لذتى براى فرد ايجاد مى‏ شود. ازاين‏ رو زائران نبايد اين روزهاى معنوى را از دست بدهند.

به گزارش ایکنا؛‌ دعا نزديك‏ترين راه پيوند مخلوق به خالق تواناست و خاكيان با راز و نياز مى‏ توانند افلاكى شوند و از فرش به عرش برسند.

راز و نياز انسان با خدا از والاترين ذكرهاست. انسان در راز و نياز با خداوند، شايستگى سخن گفتن با محبوب يكتا را پيدا مى‏ كند و ذره ذره وجودش سرشار از آرامش مى‏ شود؛ بدى‏ ها را كنار مى‏ گذارد و خوبى‏ هايش افزون مى‏ شود؛ سر به سجده مى‏ گذارد و حلقه بندگى حق تعالى را بر گردن مى‏ نهد و از نماز، نور معرفت مى‏ گيرد و نورانى مى‏ شود. آن‏گاه معناى حقيقى ذكر و ياد خدا را بيشتر و بهتر درك مى‏ كند و در نهايت، به ساحل سلام و سلامت مى‏ رسد.

ميهمانان خدا و زائران حرم نبوی و اولياى‏ خدا باید آگاه باشند كه به بهترين مكان دعوت شده‏ اند. ازاين‏ رو شیسته است با ادب و احترام خاص مشغول دعا شويد و مطمئن باشيد خداوند به زائر امام‏ حسين(ع) و زائر پيامبر(ص) كه خاندان عصمت و طهارت را واسطه فيض قرار مى‏ دهند، توجه خاص مى‏ کند.

راز و نيازهاى شبانه در سرزمين وحى آن‏قدر لذت‏بخش است كه در كمتر جايى چنين لذتى براى فرد ايجاد مى‏ شود. ازاين‏ رو زائران نبايد اين روزهاى معنوى را از دست بدهند. سخنان امام صادق(ع) می تواند چراغی برای پیدا کردن راه باشد.

امام صادق (ع) فرمود: هرگاه مى‏ خواهيد از خداوند حاجتى بگيريد، بايد ابتدا خدا را ستايش كنيد، چنان‏كه اگر از سلطانى چيزى بخواهيد سعى مى‏ كنيد سخنان آراسته‏ اى براى صحبت كردن با او آماده كنيد. شما نيز وقتى از خدا درخواستى داريد، پروردگار عزيز و جبار را تمجيد و ستايش كنيد و او را ثنا گوييد؛ مانند اين سخنان: «يا أجْوَدَ مَنْ أعطى و يا خَيرَ مَنْ سُئِلَ يا أَرحَمَ مَنِ اسْتُرحِمَ يا أحدُ يا صمدُ يا مَنْ لَمْ يلد و لَم يُولد و لم يكن لَهُ كُفُواً أحدٌ يا مَنْ لم‏ يتّخِذ صاحبةً و لا وَلَداً و يا مَنْ يَفْعَلُ ما يَشاءُ و يَحكُمُ ما يُريدُ».

آن‏گاه هرچه مى‏ توانى بيشتر او را به نام‏ هاى بزرگش ياد كن و بر پيامبر و آلش صلوات بفرست و بگو: «پروردگارا! از روزى حلال بر من توسعه بده به مقدارى كه آبرويم حفظ شود و به وسيله آن امانتى را كه به من سپرده‏ اى حقش را ادا كنم و صله رحم انجام دهم و آن مال مرا كمك كند براى انجام حج و عمره».

سپس فرمود: مردى وارد مسجد شد، دو ركعت نماز خواند. آن‏گاه دست بلند كرد و حاجت خود را از خداوند خواست. پيامبر(ص) او را مشاهده مى‏ كرد، فرمود: «اين مرد خيلى زود و با عجله حاجت خود را خواست». مرد ديگرى پس از او وارد شد و دو ركعت نماز به جا آورد و بعد از نماز، خدا را ثنا گفت و بر پيامبر(ص) و آلش صلوات فرستاد. آن‏گاه حضرت رسول(ص) فرمود: «درخواست كن كه هرچه بخواهى خداوند به تو مى‏ دهد».

انتهای پیام

 

captcha