تحصیل بیش از 1000 دانش‌آموز دیرآموز پایه اول در مدارس عادی
کد خبر: 3732770
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳

تحصیل بیش از 1000 دانش‌آموز دیرآموز پایه اول در مدارس عادی

گروه اجتماعی- رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از تحصیل یک هزار و 50 نفر از دانش‌آموزان دیر آموز در پایه اول مدارس عادی دوره ابتدایی استان در سال تحصیلی 97 - 96 خبر داد.

تحصیل بیش از 1000 دانش‌آموز دیرآموز پایه اول در مدارس عادی

به گزارش ایکنا از کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان امروز، یکم مردادماه در بازدید از کارگاه تخصصی بهسازی آموزش دانش‌آموزان دیرآموز که در سالن جلسات آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد، اظهار کرد: یک هزار و 50 نفر دانش‌آموز دیرآموز در 48 مدرسه عادی پایه اول ابتدایی در سطح استان آموزش‌های لازم و مداخلات درمانی آموزش و پرورش استثنایی استان را دریافت کردند.
وی با بیان اینکه این دانش آموزان باید در مدارس عادی به تحصیل بپردازند، افزود: آموزش و پرورش استثنایی استان در طول سال تحصیلی گذشته 30 کارگاه توانمندسازی و بهسازی آموزش دانش‌آموزان دیر آموز را با بهره گیری از اساتید مجرب در حوزه دانش آموزان دیر آموز ویژه 2 هزار و 800 نفر از معلمان پایه های اول تا ششم دوره ابتدایی و 322 نفر از اولیای دانش آموزان دیر آموز برگزار کرده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: در طرح سنجش نوآموزان سال 96 بیش از 26 هزار نوآموز مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد 738 نفر دیرآموز بدو ورود به دبستان و 312 نفر دیرآموز پیش دبستانی تشخیص داده شدند که از تعداد 312 نفر دیرآموز پیش دبستانی 223 نفر در طرح مداخله بهنگام شرکت کردند و 89 نفر باقیمانده مداخله را ناتمام گذاشته و یا در این طرح شرکت نکردند.
وی با بیان اینکه آموزش اولیای دانش آموزان دیرآموز، ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره در ارائه آموزش و مداخله به هنگام ضروری است، تصریح کرد: 16 جلسه کارگاهی ویژه اولیای دانش آموزان دیرآموز برگزار و طی 96 ساعت آموزش تخصصی برخورد، مواجهه و رفتارهای اجتماعی با این کودکان آموزش به صورت تخصصی به آنان آموزش داده شد.
رنجبر ادامه داد: نگرش دانش آموزان دیر آموز به مدرسه و تحصیل معمولاً منفی بوده و انگیزه بالایی ندارند و عزت نفسشان پایین است، لذا توجه به تفاوت های فردی و تدوین برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای آنان فرصت های بسیاری برای یکپارچه شدن دانش آموزان دیر آموز در فعالیت های مدرسه و عادی سازی فراهم می آورد.
وی یادآور شد: در دوره ابتدایی سه هزار و 150 نفر دانش آموز دیرآموز پایه‌های اول تا سوم در کنار دانش آموزان عادی مشغول به تحصیل هستند که در طول سال تحصیلی گذشته کارگاه‌های تخصصی آموزشی برای معلمان آنان توسط آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شده است.
انتهای پیام

captcha