صدای نقاره‌ها به گوش می‌رسد/ اینجا ساعت‌ به وقت دلدادگیست
کد خبر: 3732795
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

صدای نقاره‌ها به گوش می‌رسد/ اینجا ساعت‌ به وقت دلدادگیست

گروه معارف - چند روزی است که خراسان‌جنوبی مهمانانی از جنس مهربانی‌های امام رئوف دارد، مهمانانی که عطر کرامت امام هشتم (ع) را در فضای استان پراکنده‌اند.

اینجا ساعت‌ها، وقت دلدادگی را نشان می‌دهند

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، خودم را در حرم امام رضا(ع) تصور می‌کنم. همان جایی که صدای دلنواز نقاره‌هایش آرامش عجیبی را به تو هدیه می‌دهد. چند روزی است که خراسان جنوبی مهمانانی از جنس مهربانی ‌های امام رئوف دارد، مهمانانی که عطر کرامت امام هشتم(ع) را در فضای استان پراکنده ‌اند.
کاروان خدام رضوی از 25 تیرماه امسال در استان حضور پیدا کرده و در این مدت، پرچم سبز امام رئوف را به جنوبی ترین تا شمالی ترین نقاط استان برده‌اند. مردم استان در گوشه گوشه این خاک پر مهر در انتظار پرچم سبز مهربانی نشسته‌اند تا عقده‌های دل را گشوده و در هوای دلپذیر عاشقی نفس بکشند.
در جمع مردم که قرار می‌گیرم، هرکدام آرزویی دارند، یکی شفای فرزندش را از امام مهربانی می‌خواهد، آن یکی به عشق یک زیارت به پابوسی پرچم ضریح آمده و دیگری عاقبت بخیری فرزندانش را از امام مهربانی‌ها طلب می‌کند.
مادری در حالی که اشک تمام پهنای صورتش او را پر کرده است، با گام‌هایی آهسته اما مشتاق به سمت پرچم ضریح مطهر حرکت می‌کند. از او می‌پرسم آرزویت چیست، با عقده‌ای در دل که انگار سال‌ها باز نشده بود، افزود: دوست دارم امام رضا(ع) من را به پابوسی حرمش دعوت کند.
وی ادامه داد: از امام رضا(ع) عاقبت بخیری تمام جوانان و پیروزی مسلمین بر کفار را می‌خواهم.از او فاصله می‌گیرم و او را با دنیای دلدادگی‌اش با امام مهربانی‌ها تنها می‌گذارم.
با پیرمردی هم صحبت می‌شوم، با وجود اینکه راه رفتن برایش سخت بود اما می‌گفت به عشق دیدن پرچم سبز اجابت از خانه بیرون آمده است.
وی بیان کرد: امام رضا(ع)، شفاعت کننده مسلمانان در روز جزا است و امیدوارم ما را نیز شفاعت کند. از امام رضا(ع) سلامتی تمام بیماران و برآورده شدن حاجات همه افراد را می‌خواهم.

اجرای 270 برنامه محوری با حضور کاروان عشق در خراسان‌جنوبی
حامد عرب‌زاده، مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: از 25 تیرماه امسال،کاروان خدام رضوی برای اجرای ۲۷۰ برنامه محوری در استان حضور یافته‌اند.
وی افزود: همزمان با 1700 نقطه از کشور و ۳۶ کشور جهان در ایام دهه کرامت یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی استان خراسان‌جنوبی با حضور کاروان خدام رضوی در حال برگزاری است.
مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان‌ جنوبی ادامه داد: امسال برای یازدهمین سال پیاپی این کاروان در استان حضور دارند و برای نخستین‌بار کاروان خدام رضوی در سراسر استان حضور پیدا می‌کنند.
عرب‌زاده با بیان اینکه این کاروان در روز نخست وارد شهرستان‌های قاین و زیرکوه شدند، تصریح کرد: همچنین خدام رضوی به شهرستان‌های درمیان، قهستان، سربیشه، نهبندان، خوسف، بیرجند، فردوس، سرایان، بشرویه و طبس سفر کرده‌اند.
وی با بیان اینکه حدود ۱۲۰ هزار بسته تبرکی نمک در بین مردم در حال توزیع است، افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها، دیدار با استاندار، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، مراسم جشن‌های مردمی، دیدار با نیروهای مسلح و حضور در منزل نخستین شهید مدافع حرم شهید بصیری پور از برنامه های این خدام در استان است.
مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان‌ جنوبی از اجتماع رضویون با حضور کاروان خدام رضوی در دوم مردادماه امسال خبر داد و بیان کرد: مراسم محوری جشن بزرگ زیر سایه خورشید ساعت ۱۷:۳۰ روز سوم مردادماه امسال همزمان با ولادت حضرت امام رضا(ع) در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار خواهد شد.
عرب‌زاده با بیان اینکه در مجموع حدود ۲۷۰ عنوان برنامه در مدت ۱۰ روز با همکاری موسسه جوانان آستان قدس رضوی در استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال دو گروه از کاروان خدام رضوی وارد استان شده‌اند که گروه نخست در هفت شهرستان بیرجند، سربیشه، نهبندان، درمیان، خوسف، قاین و زیرکوه و گروه دوم در شهرستان‌های سرایان، بشرویه، فردوس و طبس حضور پیدا کرده و می‌کنند.

اینجا ساعت‌ها، وقت دلدادگی را نشان می‌دهند
آری، دل‌های مردم این خطه و در حقیقت دل‌های تمام مردم ایران ایران برای صدای نقاره‌هایی که آهنگ دلپذیر شفاعت را در فضا می‌نوازند، می‌تپد.
امام رضا(ع)، ملجاء دل‏های زخمی و بی‏قراری است که طنین ناله‏‌هایشان، در جان ضریح می‌‏پیچد، دل‌هایی که انگار تمام غریبی خود را برای امامی غریب در طوس آورده‌اند و عاشقانه فریاد می‌زنند: یا امام رضا(ع)، حاجتم را از تو می‌خواهم...
گزارش از زهرا حمیدی

 

captcha