لزوم توجه به ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3732802
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

لزوم توجه به ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه فعالیتهای قرآنی - مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی گفت: تاکنون سهم مؤسسات قرآنی استان در برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی قابل توجه نبوده و مورد توجه هم قرار نگرفته است، باید توانمندی و ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی استان در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سال گذشته سازوکار اتحادیه مدغم شکل گرفت به طوری که اساس تشکیل این اتحادیه طبق شیوه‌نامه مصوب در همه استان‌ها ایجاد شد، به موجب این امر یک هماهنگی بین موسساتی که از دو نهاد سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل ارشاد مجوز گرفته بودند صورت گرفت.
سال گذشته در استان مرکزی همانند استان‌های دیگرنخستین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان مرکزی در مرکز علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر اراک برگزار شد و پس از برگزاری انتخابات مربوطه مدیر عامل و اعضای اتحادیه مدغم انتخاب شدند.
این اتحادیه و این قبیل اتحادیه‌های استانی در وهله اول با مشکل ثبت و مهم‌تر از همه با مشکل اعتبار مواجه هستند تا بتوانند مکان و تجهیزات لازم برای اتحادیه فراهم کنند، همانطور که در خبرها هم اعلام شد مقرر شد که با تصویب اعضای کمیته تخصیص توسعه قرآنی مبلغ سی میلیون تومان به هر اتحادیه استانی تعلق بگیرد، توجه به این مسائل ما را به این داشت که وضعیت اتحادیه مدغم استان مرکزی را از مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره جویا شویم که در ادامه می‌خوانید.

لزوم توجه به ظرفیت‌های موسسات قرآنی؛ در کاهش آسیب‌های اجتماعی
پیمان عین‌القضاتی،مدیر عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی گفت: اتحادیه مدغم استان مرکزی کار ثبتی آن پس از کش‌و‌قوس های بسیار نهایی شد، منتظر هستیم ثبت روزنامه‌ای آن انجام شود تا با آن شماره ثبت بتوانیم مساله حقوقی خود را دنبال کنیم.

جایگاه مؤسسات قرآنی در برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
وی تصریح کرد: تاکنون سهم موسسات قرآنی استان در برنامه‌های کاهش آسیب سهم قابل توجهی نبوده و مورد توجه هم قرار نگرفته است، باید توانمندی و ظرفیت‌های موسسات قرآنی استان در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد.
مدیر عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی بیان کرد: این اتحادیه در صدد است با مسئولین استانی و حوزه اجتماعی استانداری مرکزی جلساتی را در ارتباط با ظرفیت‌ موسسات برای مشارکت دربرنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار نماید.
عین القضاتی گفت: یکی از راهکار های برون رفت و کاهش آسیب های اجتماعی توجه به حوزه دین و راه قران کریم است ،در برنامه هایی که در حوزه آسیب های اجتماعی تدوین می‌شود جای این مساله خالی است.
وی اظهار کرد: با توجه به فعالیت بیش از 80 موسسه در استان مرکزی و مخاطبانی که در این مراکز از رده سنی خردسال تا بزرگسال آموزش می‌بینند، می‌توان گفت برای بحث مدیریت آسیب‌های اجتماعی در استان مرکزی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد البته اگر در تامین اعتبارات لازم مسئولین ذی‌ربط به لحاظ حقیقی و حقوقی مساعدت کنند.

اعتبار ابلاغ‌شده در حد خبر بوده است
مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی در ارتباط با تخصیص سی میلیون تومان اعتبار به اتحادیه‌های استانی افزود: اعتباری که به اتحادیه استانی ابلاغ شده در حد خبر بوده است، تا به حال استان‌ها مورد توجه نبودند و به شنیدن این قبیل موضوعات عادت کردیم اما، اینکه چه زمانی این اعتبار تحقق پیدا کند مشخص نیست.
عین‌القضانی گفت: هر ماه در مکان فعلی اتحادیه با حضور اعضای هیئت مدیره دو جلسه برگزار می‌شود، در طی این مدت توانسته‌ایم دوره آموزشی مدیران موسسات به مدت 35 ساعت برگزارکنیم. در این دوره بحث‌هایی نظیر آشنایی با (شیوه‌های مدیریت در موسسه‌های قرآن، مباحث بیمه و مالیات، سیستم‌های سیاست‌گزاری و برنامه‌ریزی، حوزه روابط عمومی و ارتباطات) مورد توجه بوده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی، موسسات باید کارهای مشترک را انجام دهند و ظرفیت‌های خود را بشناسند، استفاده ازمساعدت خیرین در این بخش مفید و سازنده خواهد بود.

لزوم توجه به ظرفیت‌های موسسات قرآنی؛ در کاهش آسیب‌های اجتماعی
به گزارش ایکنا؛ حسین محمدی، رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مدغم استان مرکزی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه اخیرا کارهای ثبتی اتحادیه مدغم انجام شده است، هنوزنسبت به سایر استان‌ها در تشکیل اتحادیه مدغم پیشگام هستیم.

پیگیری مطالبات مؤسسات
وی ادامه داد: اتحادیه مدغم در سطح استان‌ها تشکیل شده و امیدواریم بتوان بسیاری از مطالبات موسسات را پیگیری کرد، درحال حاضر اگر تشکیل اتحادیه‌های مدغم استانی و روند ثبتی آن‌ها با این وضع پیش رود به ضرر موسسات است زیرا در گذشته افراد می‌دانستند بر اساس مجوز به کجا مراجعه کنند.
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مدغم استان مرکزی در ارتباط با تخصیص سی میلیون تومان اعتبار به اتحادیه‌های استانی بیان کرد: اعطای این 30 میلیون تومان در قالب اجرای طرحهای قرآنی برای موسسات پرداخت می‌شود و هنوز انجام شده است و مشخص نیست چه زمانی تحقق پیدا کند.
به گزارش ایکنا، بنا به گفته مسئولین تشکیل این اتحادیه از دوگانگی بوجود آمده در بین اعطای مجوزموسساتی که در گذشته توسط سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌گرفت، جلوگیری می کند. پس فعال بودن اتحادیه‌های مدغم استانی از اهمیت بسیاری برخوردار است. امیدواریم مساله تخصیص اعتبار بودجه اتحادیه‌های استانی هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود تا انسجام هرچه بیشتر اتحادیه‌ها را شاهد باشیم وموسسات بتوانند ازآن بهره‌مند شوند.
انتهای پیام

captcha