مرگ تدریجی اتحادیه‌‌های استانی در پی تأخیر در ادغام
کد خبر: 3732815
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

مرگ تدریجی اتحادیه‌‌های استانی در پی تأخیر در ادغام

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه ‌قرآنی استان کرمان با اشاره به تأخیر بیش از اندازه در ادغام اتحادیه کشوری بیان کرد: اگر این ادغام تا چند ماه آینده رخ ندهد شاهد از بین رفتن اتحادیه‌های استانی خواهیم بود به دلیل اینکه نه به اتحادیه‌های استانی بودجه‌ای تزریق و نه حمایت معنوی از آنها می‌شود.

مرگ تدریجی اتحادیه‌‌های استانی در پی تأخیر در ادغام

محمدعلی مشهدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان کرمان در رابطه با به طول انجامیدن ادغام اتحادیه‌های کشوری در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: یک سال است که از تشکیل اتحادیه استانی می‌گذرد. این اتفاق مبارک در همه استان‌های کشور رخ داد که نویدبخش شروع مجدد فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در استان‌ها بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قرار بود در پائیز سال 96 ادغام ‌اتحادیه‌های کشوری نیز اتفاق بیفتداظهار کرد: اما از اتفاقات پیش‌آمده به نظر می‌رسد در این زمینه ایده و پشتکاری وجود ندارد چون که بارها به علت نوشتن اساس‌نامه اتحادیه‌های مدغم و بهانه‌هایی حول این محور تاریخ تشکیل مجمع عمومی ‌به تأخیر افتاده و بهانه‌جویی‌های مختلفی در این راستا شکل می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان کرمان اظهار کرد: همچنین به نظر می‌رسد در این موضوع اهداف غیرقرآنی چون منفعت تعدادی از افراد دخیل شده است. به طور مثال بعد از انتخابات استان‌های مختلف چند نفر از افرادی که خود را در تشکیل اتحادیه کشوری محق و از اعضای اصلی می‌دانند و در این انتخابات رأی نیاوردند سعی کردند تا در نوشتن اساس‌نامه دست ببرند و آن را به شکلی مصوب کنند که به اهداف و منفعت‌های خود برسند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این افراد از کنار اتحادیه‌های کشوری منفعت‌های را می‌بردند که با ادغام این اتحادیه‌ها، منفعت‌ها را از دست خواهند داد اگر لازم باشد اسنادی را از افرادی که بودجه‌های قرآنی را برای استفاده‌های شخصی خرج کردند و یا حمایت‌های بی‌جا از برخی از مؤسسات خاص داشتند را منتشر خواهیم کرد.

‌مشهدی بیان کرد: در این راستا از استان‌های مختلف نامه‌نگاری‌های متعددی شد. همچنین اتحادیه استان کرمان نیز با نامه‌نگاری‌های ‌پور‌ابراهیمی، رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی این موضوع را مطرح کرد تا بالاخره این ماجرا به شورای توسعه فرهنگ قرآنی هم راه پیدا کرد و جلساتی برگزار شد که مصوب شد اتفاقاتی بیفتد ولی هنوز از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و شورای نظارت تلاش قانع‌کننده‌ایی که قرار بود رخ دهد، دیده نشده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان کرمان افزود: با همکاری و ایجاد یک تفاهم و اتحاد بین مدیرعاملان استان‌های مختلف جلساتی را برگزار کردیم و کمیته‌ایی را به عنوان کمیته منتخب استان‌ها معرفی کردیم و به واسطه این کمیته خواسته‌هایی را از شورای توسعه، سازمان تبلیغات اسلامی و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبه کردیم تا بر اساس این خواسته‌ها اتحادیه‌ها هرچه سریع‌تر در تشکیل اتحادیه‌های مدغم کشوری قدم بردارند.

وی ادامه داد: در استان‌ها با مشکلات متعددی روبرو هستیم که یکی از این مشکلات نبودن برنامه ابلاغی جامع از سوی مرکز است که هنوز اتحادیه مدغم تشکیل نشده و استان‌ها بلاتکلیف مانده‌اند و مهر و سربرگ برای نامه‌نگاری‌هایشان مشخص نشده است. به طور کلی باید گفت در این یک سال گذشته ارتباط ما با مرکز به‌دلیل عدم ادغام قطع شده است و این در حالی است که اگر این اتفاق زودتر انجام می‌شد بسیاری از مشکلات ما شکل نمی‌گرفت.

مشهدی در پایان با درخواستی از مسئولان مربوطه گفت: از مسئولان و سایست‌گذاران شورای توسعه فرهنگ قرآنی تقاضا داریم که به جد پیگیر رخ دادن این جریان باشند و کمک کنند تا اتحادیه‌های استانی جانی تازه بگیرند. اگر این ادغام تا چند ماه آینده رخ ندهد شاهد مرگ تدریجی اتحادیه‌های استانی خواهیم بود به دلیل اینکه نه به ‌اتحادیه‌های استانی بودجه‌ای تزریق می‌شود و نه حمایت معنوی از آنها می‌شود. این اتحادیه‌ها مشکلات بسیاری دارند ولی کسی نیست که پیگیر این مشکلات باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha