پسرم؛ پدرت ندای حسین(ع) زمان را لبیک گفت
کد خبر: 3732850
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
تولدت مبارک‌ ای شهید/۳

پسرم؛ پدرت ندای حسین(ع) زمان را لبیک گفت

گروه فرهنگی - شهید احمد بابایی در وصیت‌نامه‌اش چنین نوشت: ای پسرم مصطفی! وقتی بزرگ شدی، حتماً سؤال می‌کنی پدر کجاست؟ پدرت ندای حسین(ع)زمان را لبیک گفت و به‌وسیله ی دشمنان اسلام شهید شد؛ تو هم باید وقتی بزرگ شدی، ادامه‌دهنده‌ی راه پدرت باشی و سرباز خوبی برای اسلام.

پسرم مصطفی؛ پدرت ندای حسین(ع)زمان را لبیک گفت

به گزارش ایکنا از قزوین، تکریم و تعظیم شهیدان، این اسوه‌های ایثار و شهامت شکر نعمت به شمار می‌رود چرا که شهدا حق بزرگی بر گردن یکایک ما دارند. در سال جاری استان قزوین میزبان بزرگترین رخداد فرهنگی یعنی برگزاری کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین است. در این راستا زین پس خبرگزاری ایکنا به معرفی شهدایی از خیل شهدای استان قزوین که سالروز تولدشان است می‌پردازد تا به این بهانه ره‌توشه‌ای از باغ معرفت و بصیرت شهدا را برای خود به ارمغان آوریم.

شهید متولد امروز: شهید احمد بابایی 21 ساله
شهید احمد بابایی دوم مرداد ۱۳۴۰، در روستای خمارک از توابع شهر زنجان به دنیا آمد. پدرش پاشا (فوت۱۳۵۰) و مادرش بالدقیز نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. جهادگر بود. سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. دوم فروردین ۱۳۶۱، در شوش بر اثر اصابت ترکش به سروصورت، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهر قزوین واقع است.

پسرم مصطفی؛ پدرت ندای حسین(ع) زمان را لبیک گفت

پسرم؛ وقتی بزرگ شدی، باید ادامه‌دهنده‌ی راه پدرت باشی
این شهید بزرگوار در وصیت‌نامه خویش چنین خطاب به فرزندش نگاشته است:
«دخترم مریم جان! می‌خواهم وقتی که بزرگ شدی با اسلام کاملاً آشنا و مأنوس شوی و به فرامین امام عمل نمایی. به مادرت سفارش کرده‌ام که تو را و برادرت مصطفی را در زندگی خوب تربیت کند که شاهد شهادت ما و حقانیت راه شهیدان باشید. وقتی بزرگ شدی با ظلم و فساد مبارزه کن و با کسب آگاهی اسلامی، زندگی خود را طبق قوانین اسلامی و با سرمشق از بزرگ بانوی اسلام، یعنی زینب کبری (س) به پیش ببرید. ...
و تو ای پسرم مصطفی! وقتی بزرگ شدی، حتماً سؤال می‌کنی پدر کجاست؟ بگذار تا زنده هستم، به این سؤال تو جواب بدهم. پدرت ندای حسین(ع)زمان را لبیک گفت و برای یاری او بر دشمنان اسلام تاخت و به‌وسیله ی دشمنان اسلام شهید شد؛ تو هم باید وقتی بزرگ شدی، ادامه‌دهنده‌ی راه پدرت باشی و سرباز خوبی برای اسلام.»
روحش شاد و یادش پر رهرو باد
انتهای پیام

captcha