اعتراف دانشمندان ادیان دیگر به مقام علمی ممتاز امام رضا(ع)
کد خبر: 3733199
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

اعتراف دانشمندان ادیان دیگر به مقام علمی ممتاز امام رضا(ع)

گروه معارف - مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی به کرامات و شخصیت علمی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان به قدری دارای علم و دانش بودند که دانشمندان سایر ادیان به علمیت و عالمیت ایشان اعتراف کردند.

اعتراف دانشمندان ادیان دیگر به مقام علمی ممتاز امام رضا (ع)

حجت الاسلام والمسلمین اباذر بیگی مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: امام رضا(ع) در طول عمر پربرکت خویش به قدری کریم و مهربان بودند که حاکمیت وقت آن زمان از حکومت حضرت بر قلب پیروانش واهمه داشت و ایشان را از مدینه به خراسان تبعید کرده بود در حالی که در طول این مسیر مردم می خواستند تا حضرت برایشان سخن بگوید و فرمایشات وی را چراغ راه خود زندگی خود قرار دهند.
وی افزود: در یکی از محل هایی که امام به درخواست مردم برای ایراد سخنرانی توقف کردند، فرمودند: کلمه توحید (لا اله الا الله) دژ و حصار محکم من است. هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب من در امان است و در این موقع کجاوه حضرت به راه افتاد و حضرت اشاره کردند که مکث کنند و در این هنگام سر مبارک را از کجاوه بیرون آوردند و گفتند: اما در صورتی که به شرط‌های آن عمل شود، و من یکی از آن شرط‌ ها هستم.
حجت الاسلام والمسلمین بیگی خاطرنشان کرد: فرمایش امام به این معنی است که توحید در صورتی مقبول درگاه خداوند است که همراه با پذیرش ولایت اهل بیت باشد.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی یادآور شد: امام مهربانی ها آنقدر از جایگاه علمی والایی برخوردار هستند که به هنگام مناظره و گفتگو با دانشمندان مسیحی، یهودی،و سایر دین ها به قدری مسلط و عالمانه صحبت می کردند که علمای سایر ادیان به علمیت و عالمیت او اقرار کردند و این حضرت به عالم آل محمد ملقب بودند.
وی ادامه داد: روز چهارشنبه به مناسبت میلاد امام رضا (ع) ساعت 22 در پارک ائللر باغی ارومیه به همت کانون مساجد ارومیه با مشارکت دارالحافظین قرآن کریم جشنی برپا خواهد شد.
انتهای پیام

captcha