توسل به قرآن و اهل بیت(ع)، راز زندگی سعادتمندانه/ جامعه به بانوان مداح نیاز دارد
کد خبر: 3733498
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
گفت‌وگوی ایکنا با یک بانوی مداح؛

توسل به قرآن و اهل بیت(ع)، راز زندگی سعادتمندانه/ جامعه به بانوان مداح نیاز دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک مداح نهبندانی با بیان اینکه جامعه به بانوان مداح نیز نیاز دارد، گفت: توجه به معارف قرآن و اهل بیت(ع)، راز زندگی سعادتمندانه است.

توسل به قرآن و اهل بیت(ع)، راز زندگی سعادتمندانه/ جامعه به بانوان مداح نیاز دارد

عصمت طالبی، یک مداح نهبندانی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان جنوبی اظهار کرد: حافظ 15 جزء از قرآن کریم هستم و در کنار آن برای بیان شیوه زندگی اهل بیت(ع) به مداحی نیز می‌پردازم.
وی با بیان اینکه مدت سه سال است که در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنم، افزود: امسال در مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف در رشته دعاخوانی نفر اول شدم و به مسابقات استانی راه یافتم.
این مداح نهبندانی با اشاره به اینکه شش سال است که حفظ قرآن را در پیش گرفتم، تصریح کرد: علاقه بسیاری به معارف قرآن و اهل بیت(ع) دارم و به همین دلیل از 18 سالگی به مداحی مشغول شدم.
طالبی مشوق اصلی موفقیت خود را مادر و همسرش می‌داند، اظهار کرد: توسل به قرآن و اهل بیت(ع) راه نجات انسان است.
زمانی که از او پرسیدم چرا این راه را انتخاب کرده است، بیان کرد: دوست داشتم زندگی کوتاه خود را با نور قرآن و اهل بیت(ع) منور کنم چرا که این امر سفارش پیامبر(ص) است.
این حافظ قرآن ادامه داد: این دو معیار که در واقع ملاک سعادتمندی هستند را هیچ‌گاه از دست نخواهم داد و خدا را شاکرم که این دو نعمت را به من هدیه داد.
طالبی با اشاره به موفقیت‌های خود و کسب رتبه در رشته دعاخوانی، افزود: به دست آوردن رتبه نباید ملاک افراد باشد بلکه باید از چشمه معارف قرآن و اهل بیت(ع) سیراب شوند و این، هدف اصلی است.
وی با اشاره به ضروری بودن حضور بانوان مداح در جامعه، اظهار کرد: مجالس خانگی شور و حال خاصی دارد و بانوان مداح می‌توانند در این مجالس به بیان شیوه و روئش زندگی ائمه اطهار(ع) بپردازند.
توجه به تربیت قرآنی فرزندان
این مداح نهبندانی با بیان اینکه جامعه به بانوان مداح نیز نیاز دارد، افزود: توجه مادر به آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) تاثیر بسیاری بر تربیت قرآنی فرزندان دارد.
طالبی با اشاره به اینکه سعی کرده‌ام فرزندان خود را در راه قرآن پرورش دهم، تصریح کرد: پسرم حافظ دو جزء از قرآن کریم و فرزند دیگرم قاری قرآن است.
وی با اشاره به اینکه دوست دارم فرزندانم نیز در این زمینه فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: مانوس بودن مادر با قرآن روی تربیت فرزندان تاثیر بسزایی دارد.
زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha