عملیات روانی آمریکایی‌ها علیه ملت ایران نشان از ضعف و ناتوانی است
کد خبر: 3733691
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

عملیات روانی آمریکایی‌ها علیه ملت ایران نشان از ضعف و ناتوانی است

گروه سیاسی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تهدیدات مکرر مقامات آمریکایی و تشدید عملیات روانی آنها علیه ملت ایران نشان از ضعف و ناتوانی آنهاست.

 عملیات روانی آمریکائی‌ها علیه ملت ایران نشان از ضعف و ناتوانی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: فرزندانتان را ببوسید و محبت کنید،فرقی نمی‌کند که دختر یا پسر باشد.

وی افزود: الحمدالله در جامعه روشنگری حاکم شده است ولی زمانی بود که وقتی دختر به دنیا می‌آمد، چهره والدین غضبناک بود و دید بدی در جامعه وجود داشت.

حجت‌الاسلام آل هاشم، با تاکید به اینکه باید همیشه شکر نعمت کرد و نعمت را به کفر تبدیل نکرد، گفت: بنده در صحبت‌های آینده قطعا نسبت به جایگاه فرزندان دختر و دخترداری صحبت خواهم کرد تا بدانیم این دخترهایمان چه جایگاه رفیعی در اسلام دارند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: طبق سفارش اسلام فرزندانتان را تا هفت سالگی آزاد بگذارید و سخت نگیرید، هر بازی که خواست بگذارید، آزادانه انجام دهد ولی بعد از هفت سال باید توجه جدی به تربیت وی شود.

وی بیان کرد: طبق سفارش پیامبر اکرم باید بعد از ۱۰ سالگی محل استراحت فرزندان را جدا کرد زیرا اشتراکی بودن محل استراحت را اسلام صلاح نمی‌داند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: در پی تهدیدات آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، شاهد مواضع جدی برخی مسئولان به ویژه رییس جمهوری بودیم، چرا که آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

وی با بیان این‌که امروز وضعیت هرگز همانند تحریم‌های سنگین وضع شده در سال ۹۱ تا ۹۴ نیست، افزود: اکنون قطعنامه شورای امنیت لغو شده و متحدان ایالات متحده آمریکا، این کشور را همراهی نمی‌کنند.

امام جمعه تبریز اعلام به بقای اروپا در برجام و ارائه‌ بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا را مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا دانست و گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری اگرچه اروپایی‌ها نیز قابل اعتماد نیستند اما به نوعی این مواضع می‌نمایاند که آمریکا جایگاه خود را در میان متحدان غربی خود از دست داده است.

وی با بیان این‌که هجمه‌ آمریکا در راستای تاثیر‌گذاری روانی در بازارهای داخلی کشور بوده است، خاطرنشان کرد: مردم باید هوشیار و آگاه بوده و مطلع باشند که آمریکا ناتوان‌تر از هر زمان دیگری صرفا به دنبال ایجاد تنش در اقتصاد کشور است.

حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به اقدام قاطع قوه قضاییه در رابطه با جریانات اخیر واردات خودرو نیز گفت: دستگیری تعدادی از مدیران متخلف در صنعت و معدن از سوی قوه قضائیه و همچنین تغییرات اعمال شده توسط دولت(رییس کل بانک مرکزی) از جمله اقدامات مثبتی است که انجام گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان این‌که انتظار مردم برخورد جدی قوای سه گانه با سودجویان است، افزود: این موضوع نیازمند اقدام قاطع و فوری است و مسئولان باید توجه بیشتری در این رابطه داشته باشند. 

وی به برپایی اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد سال ۵۸ نیز اشاره کرد و گفت: نماز جمعه نمایش قدرت سیاسی، اجتماعی و الهی بوده و همچنین پشتوانه‌ی نظام اسلامی است.

امام جمعه تبریز به تبیین مسائل دینی و سیاسی در نماز جمعه تاکید کرد و گفت: ائمه جمعه در موضع‌گیری‌های خود طبق سفارش رهبری، برخوردی پدرانه با همه جناح‌ها و احزاب داشته باشند.

انتهای پیام

captcha