نماز جمعه پایگاه کسب معنویت است
کد خبر: 3733706
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

نماز جمعه پایگاه کسب معنویت است

گروه سیاسی- امام جمعه ورزقان، اظهار کرد: نماز جمعه پایگاه کسب معنویت است و سفارش قرآن نیز‌ به جایگاه ویژه این عمل اشاره می‌کند.

 نماز جمعه پایگاه کسب معنویت است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مسعود مهدوی، امام جمعه ورزقان، امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، گفت: روز پنجم مردادماه روز نمازجمعه نامگذاری شده و اولین نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ توسط آیت اله طالقانی برگزار و امسال نیز سی و نهمین سال برگزاری نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران است.

وی به به فضیلت این روز اشاره کرد و افزود: نماز جمعه پایگاه کسب معنویت است و سفارش قرآن در آیه جمعه نیز‌ به جایگاه ویژه این عمل اشاره می‌کند و نماز جمعه که رأس نماز است.

حجت الاسلام مهدوی، به بعد سیاسی نماز جمعه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه وظیفه دارند مردم را آگاهی و بصیرت بخشیده ‌و مسائل و اتفاقات روز را بیان و مقاومت و ایستادگی عزتمندانه در برابر دشمنان اسلام را به مردم توصیه کنند.

امام جمعه ورزقان، در ادامه، حفظ و تقویت اسلامی، سیاست از حقوق مردم و دعوت به قانونمداری و امیدبخشی به مردم را جزو وظایف امام جمعه بیان کرد و گفت: ماوطیفه داریم برای حفظ و ارتقای وحدت وبرادری، تبیین مسائل و اتفاقات و امیدواری به آینده و حفظ و سیاست حقوق مردم و حفظ و تقویت اصل نظام اسلامی با مشارکت گسترده مردم که عامل پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است تلاش کنیم.

وی، به ایستادگی محکم رییس جمهور کشورمان اشاره کرد و گفت: کسی که رییس جمهور اسلامی است از آن انتظار می‌رود در مقابل دشمن محکم ایستاده و سخن گوید و این اقدام رییس جمهور قابل تحسین است.

خطیب جمعه ورزقان، گفت: آمریکا و رییس جمهورش جز با زبان زور‌هیچ چیز را نمی فهمند و آرزویی که با خود دارند را به گور می برند و هیچ غلطی نمی توانند بکنند و این نشان ساده لوحی آنهاست که شناخت دقیقی از عزت و شرف مردم ایران عزیزمان ندارند.

انتهای پیام

captcha