جهاددانشگاهی پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی/ عملکرد خوب واحد استان مرکزی در تخصص‌پروری
کد خبر: 3733762
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

جهاددانشگاهی پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی/ عملکرد خوب واحد استان مرکزی در تخصص‌پروری

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی گفت: ورود جهاددانشگاهی به اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی با عنایت به موفقیت‌های این مجموعه، می‌تواند چراغ‌راه همه دانشگاه‌ها باشد. عملکرد جهاددانشگاهی استان مرکزی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مثبت است و به رسالت خود به ویژه در اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت و تخصص‌پروری بسیار خوب عمل کرده است.

جهاددانشگاهی پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی/عملکرد خوب واحد استان مرکزی در تخصص‌پروری

در آستانه فرارسیدن سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، علی‌اکبر ملکی‌راد، رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: عملکرد مرکز جهاددانشگاهی استان مرکزی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مثبت است و به رسالت خود به ویژه در اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت و تخصص‌پروری بسیار خوب عمل کرده است.
وی تصریح کرد: هر یک از جوانانی که وارد بازار کار می‌شوند دوره‌ای را در جهاددانشگاهی گذراندند و همین عامل به تقویت مهارت‌افزایی آنان کمک کرده است. جهاد برای ورود جوانان به بازار کار و اشتغال‌زایی خدمات بسیار خوبی انجام داده است.
ملکی‌راد اضافه کرد: جهاددانشگاهی در کنار دوره‌های آموزشی و پژوهشی باید در حوزه فرهنگ که رسالت اصلی جهاددانشگاهی است ورود پیدا کند. جهاددانشگاهی باید بینش فکری دینی سیاسی منسجم را در کنار مهارت‌افزایی به دانشجویان انتقال دهد. باید برنامه منسجم فرهنگی همسو با تقویت مبانی تخصصی برای دانشجویان در نظر گرفته شود.

لزوم ورود جدی جهاددانشگاهی به مباحث قرآنی و فرهنگی
رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اشاره به توان تربیتی و رشد دانشجویان در حوزه دینی توسط جهاددانشگاهی، بیان کرد: اگر عوامل اجرایی این مجموعه در این حوزه وارد عمل شوند قطعا جوانانی با کمترین مشکل وارد اجتماع می‌شوند. جهاد می‌تواند در کنار دوره‌های مختلف برای ورود جدی به مباحث فرهنگی و قرآنی اقدام کند.
ملکی‌راد افزود: لازم نیست مباحث در قالب دروس ارائه شود. مباحث می‌توانند در قالب نشست‌های تخصصی انجام شود تا آمادگی فکری ایجاد شود. اگر جوانان با این دو بال وارد اجتماع شوند شاهد جهش بسیار خوبی در جامعه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.
وی گفت: برای حصول نتیجه بهتر لازم است جهاددانشگاهی مقداری از حوزه پذیرش دانشجو فاصله گرفته و به اصالت اصلی خود در زمینه فرهنگی، پژوهشی و فناوری تخصصی و مهارت‌افزایی بازگردد. اگر قرار باشد جهاددانشگاهی مانند سایر دانشگاه‌ها به مباحث دانشگاهی ورود پیدا کند از اهداف خودش دور می‌شود.
ملکی‌راد ادامه داد: جهاددانشگاهی در هدف تعیین شده خوب حرکت می‌کند و فعالیت دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف تعریف شده است. با تعریف تکالیف، موازی‌کاری در جهاددانشگاهی کاهش پیدا می‌کند و به نظرم این مهم می‌تواند جهاددانشگاهی را پررنگ‌تر نشان دهد.
وی در پایان افزود: در دنیای امروز مهارت حرف اول را می‌زند و جهاددانشگاهی با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در این زمینه بسیار خوب ظاهر شده است. ورود جهاددانشگاهی به اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی با عنایت به موفقیت‌های این مجموعه، می‌تواند چراغ‌راه همه دانشگاه‌ها باشد. امروز نیاز کشور به صنعتگران و کارگران حاذق و کارآفرینان متبحر احساس می‌شود. بهتر است جهاددانشگاهی نیاز‌محور پیش برود تا باری را از دوش نظام بردارد.
انتهای پیام

captcha