اجرای جشن‌های دهه کرامت در 26 مرکز بین‌المللی از پنج قاره
کد خبر: 3733820
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

اجرای جشن‌های دهه کرامت در 26 مرکز بین‌المللی از پنج قاره

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از برگزاری جشن‌های میلاد بانوی کرامت و امام رضا(ع) در 26 مرکز بین‌المللی در 11 کشور و پنج قاره خبر داد.

اجرای جشن‌های دهه کرامت در 26 مرکز بین‌المللی از پنج قارهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) کمال ثریا اردکانی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی توسط سفیران کریمه در ۲۶ مرکز بین‌المللی در 11  کشور و پنج قاره اظهار کرد: سفیران کریمه در انگلستان در دو مرکز مؤسسه حسینی و حسینیه ابوطالب شهر نیوپورت مراسمات جشن میلاد کریمه اهل‌بیت(ع) را برگزار کردند.

وی عنوان کرد: در کشور استرالیا نیز در مراکز مختلف، برنامه‌های فرهنگی انجام شده که برنامه ویژه جوانان در مصلی امام سجاد علیه‌السلام شهر سیدنی و همچنین حسینیه علمدار در شهر «گرانویل» ایالت «نیو ساوت ولز» از جمله این برنامه‌ها بود.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: در کشور برزیل، مرکز اسلامی امام علی(ع) در گویانیا، مسجد امام علی علیه‌السلام در شهر پونتاگروسا، حسینیه امام خمینی(ره) در شهر فوز، مسجد پیامبر اعظم(ص) در شهر پونتاپرا، مسجد امام علی علیه‌السلام در شهر کروتیبا، مرکز اسلامی فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در شهر سائوپائولو و غیره میزبان جشن‌های دهه کرامت بوده‌اند. 

وی از برنامه سفیران کریمه در کشور پاکستان یاد کرد و افزود: مراسم‌ میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در مسجد امام علی علیه‌السلام شهر سکر ایالت سند و همچنین مسجد صاحب الزمان(عج) شهر شکارپور برگزار شده است. 

ثریا اردکانی به برگزاری مراسم‌ ویژه در شهر دن هاخ و خانه اهل‌بیت(ع) رتردام هلند اشاره کرد و ادامه داد: در محله زینبیه، بخش اروپایی شهر استانبول ترکیه با محوریت انجمن زهرانا مراسم باشکوهی با حضور بیش از دو هزار نفر از علاقه‌مندان به اهل‌بیت(ع) برگزار شده است. 

وی اضافه کرد: همچنین مردم ترکیه در مسجدهای زینبیه و امام رضا علیه‌السلام شهر استانبول نیز از پرچم متبرک حضرت فاطمه معصومه(س) تبرک جستند.

ثریا اردکانی با اشاره به برگزاری نشست علمی در دانشگاه تانگازا، دانشگاه مسیحیت کاتولیک شرق آفریقا در نایروبی پایتخت کشور کنیا و کلیسای این شهر عنوان کرد: در مسجد شهر ناکورو نیز مراسم جشن دهه کرامت برگزار شده است.

 وی اظهار کرد: در کشور اوگاندا شهر کامپانا در کالج اسلامی المصطفی با حضور جمعی از میهمانان اهل‌تسنن نیز نشستی در خصوص حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شده است. 

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: در کشور سوئد در مرکز اسلامی شهر مالمو و همچنین در کشور انگلستان در دو مرکز حسینیه حسینی شهر برادفورد و  حسینیه المرتضی شهر منچستر به مناسبت میلاد بانوی کرامت مراسم‌هایی برگزار شده است. 

وی از کشورهای نیوزلند و کانادا به‌عنوان دیگر کشورهای میزبان سفیران کریمه نام برد و گفت: مراسم مختلفی در کانون‌های اسلامی کشورهای مختلف برای حضرت معصومه سلام‌الله علیها و دهه کرامت اجرا شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مرکز اسلامی المصطفی پاکستان، مؤسسه مشکات افغانستان، مؤسسه باب علی ترکیه، مؤسسه ابراهیم مغربی نیجریه، مؤسسه نورالقرآن پاکستان، مؤسسه المجتبی علیه‌السلام پاکستان اشاره کرد. 

ثریا اردکانی افزود: معرفی شخصیت کریمه اهل‌بیت(س) به عنوان الگویی برای زنان و دختران و اسوه ولایتمداری و بصیرت، ایجاد همبستگی و وحدت  بین مسلمانان زیر سایه پرچم اهل‌بیت(ع)،  تمسک جویی و زیارت پرچم آستان مقدس توسط خیل عظیم ارادتمندانی که نمی‌توانند به زیارت بانوی کرامت مشرف شوند و برقراری همدلی و ارتباط با تشکل‌های مذهبی در سراسر جهان از جمله اهداف اعزام سفیران کریمه به کشورهای مختلف است.

 انتهای پیام

captcha