قاریان ایرانی در جمع حلقه‌های قرآنی مسجدالنبی(ص)
کد خبر: 3733932
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

قاریان ایرانی در جمع حلقه‌های قرآنی مسجدالنبی(ص)

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اعضای کاروان قاریان جمهوری اسلامی ایران در یکی از حلقه‌های قرآنی مسجدالنبی(ص) حضور یافته و به تلاوت آیات کلام‌الله مجید پرداختند.

تلاوت قاریان «کاروان نور» در حلقه قرآنی مسجدالنبی(ص)

به گزارش ایکنا؛ یکی از راه‌های آموزش قرائت قرآن، روش مشافهه‌ای است که در آن شیخ در مسجد نشسته و فراگیران، قرائت خود را به او عرضه کرده و بدین شکل استاد اشکالات فرد را متذکر شده و علاوه بر خواننده قرآن، دیگر کسانی که در جلسه حضور دارند نیز نسبت به موارد ریزو درشت نحوه اداء حروف و کلمات و رعایت احکام و قواعد آگاهی یافته و آن‌ها را در قرائت خود به کار می‌بندند.
این آموزش زیبا در مدینه و به‌ویژه مسجدالنبی(ص) رواج داشته و مشایخ قرائت قرآن، حلقه‌هایی از عامه مردم تشکیل می‌دهند و به امر آموزش قرائت همت می‌گمارند. در موسم حج این حلقه‌ها با حضور زائران بسیاری از کشورهای مختلف رنگ و بوی خاصی گرفته است. زائرانی از سودان، ترکیه، اندونزی، چین، ایران، عراق و ... .
همچنین، طی روز جمعه، ۵ مردادماه، پس از اقامه نماز جماعت مغرب، اعضای کاروان قاریان جمهوری اسلامی ایران در یکی از این حلقه‌ها حضور یافته و آوای ملکوتی وحی را در این محفل انس با قرآن طنین‌انداز کردند که قرائت ایشان مورد توجه دیگر زائران و مجاوران حرم رسول‌الله(ص) قرار گرفت.
یادآور می‌شود، سیدمحمد کرمانی، علی قاسم‌آبادی، مجتبی فرد فانی، شعبانی و سیدعباس موسوی از جمله قاریان کاروان نور بودند که در این جلسه قرآنی حضور و اجرای برنامه داشتند.

انتهای پیام
captcha