آشنایی با جامعه اسلامی اروپا در «معماری مساجد»
کد خبر: 3733937
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

آشنایی با جامعه اسلامی اروپا در «معماری مساجد»

گروه بین‌الملل – کتاب «مساجد اروپا» نوشته «کریستین ولز باکر» در آلمان است که می‌توان با مطالعه آن، با روند معماری اسلامی در کشورهای مختلف اروپایی و جامعه اسلامی اروپا آشنا شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ كتاب «مساجد اروپا» به زبان آلمانی در سال 2017 میلادی منتشر شده است و 112 صفحه دارد.

این کتا که توسط کریستین ولز باکر(Christian Welzbacher) نوشته شده، مقدمه‌ای خواندنی برای معرفی معماری اسلامی در دهه‌های اخیر است که ترکیبی از دیدگاه‌های تاریخی و معماری اسلامی در کشورهای مختلف را ارائه می‌كند.

نویسنده در این كتاب، تنها به بررسی نمونه‌هایی از مساجد کشورهای اروپای مرکزی مانند فرانسه، آلمان، انگلستان، ایتالیا، دانمارک، اسپانیا و هلند نپرداخته، بلكه جزئیات تحولات در بالکان و ترکیه را نیز مورد توجه قرار داده است.

از دیدگاه نویسنده كتاب، معماری اسلامی طی قرن‌ها تغییر كرده و با نیازها و سنت‌های محلی تطبیق داده شده است. به طور كلی «مساجد اروپا» كتابی درباره معماری، جامعه و سیاست در اروپا است. چرا كه مساجد جدید اروپایی تنها نشان‌دهنده معماری شهرها نیستند، بلکه توسعه و رشد جامعه اسلامی در اروپا را هم نشان می‌دهد.

آشنایی با جامعه اسلامی اروپا در «معماری مساجد»

انتهای پیام

captcha