مجازات عربستان برای حضور افراد فاقد مجوز در حج
کد خبر: 3734129
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

مجازات عربستان برای حضور افراد فاقد مجوز در حج

گروه بین‎الملل ـ دولت عربستان به ملیت‌های خارجی مقیم این کشور هشدار داد که در صورت حضور فاقد مجوز در مراسم حج، ضمن اخراج از عربستان، به مدت 10 سال از ورود به این کشور منع خواهند شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه اماراتی البیان؛ سرویس امنیت عمومی عربستان با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد: مجوز حج به معنای اجازه ورود به مکه مکرمه برای شهروندان عربستانی و اتباع خارجی است و فردی که این مجوز را دریافت نکند، هرگز اجازه ندارد وارد این شهر شود.

در این بیانیه آمده؛ براساس دستورالعمل صادره؛ شهروندان و اتباع خارجی باید برای شرکت در موسم حج مجوز بگیرند و آن را به نیروهای امنیتی مستقر در ورودی‌های  مکه ارائه دهند.

در این بیانیه تأکید شده، نیروهای امنیتی موظف هستند که افرادی که فاقد مجوز هستند را بازگردانند.

سرویس امنیت عمومی عربستان با اشاره به این که دریافت این مجوز با نام‌نویسی در یکی از شرکت‌های خدمات‌رسانی به حجاج امکان‌پذیر است، به اتباع خارجی در این کشور هشدار داد، در صورت مشارکت بدون مجوز در حج از این کشور اخراج شده و تا 10 سال حق ورود به آن را ندارند.

در این بیانیه همچنین آمده؛ اتومبیل‌هایی که حجاج بدون مجوز را حمل کنند، توقیف و رانندگان آنها و هر فرد دیگری که مشارکت او در نقض قانون ثابت شود، مجازات خواهند شد.

انتهای پیام

captcha