طرح اسوه با هدف تربیت نخبگان حفظ و قرائت برگزار می‎شود
کد خبر: 3734138
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

طرح اسوه با هدف تربیت نخبگان حفظ و قرائت برگزار می‎شود

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ طرح اُسوه، گامی جهت آموزش و تربیت قاریان و حافظان نخبه نوجوان جمهوری اسلامی ایران است کهبه همت دو مرکز قرآنی در قم برگزار می‎شود.

طرح اسوه با هدف تربیت نخبگان حفظ و قرائت برگزار می‎شودمرتضی ابراهیمی، مدیر عامل جامعه فرهنگی عصر در گفت وگو با ایکنا از قم، گفت: طرح اسوه، یکی از گام های موثر در جهت تربیت قاریان و حافظان نخبه جمهوری اسلامی است که در قالب های مختلف برگزار می شود.
وی افزود: در راستای عمل به توصیه ها و تأکیدات مکرّر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اهمیت توسعه أمر حفظ قرآن کریم در جامعه، همچنین به منظور تربیت و معرفی الگوهای شایسته در این عرصه جهت جذب و رجوع نوجوانان و جوانان مؤمن ایران اسلامی به قرآن کریم و ایجاد انگیزش عمومی برای حفظ این کلام آسمانی، فعالیتی از سوی دبیرخانه طرح آموزشی- تربیتی اُسوه آغاز شد.
مدیر عامل جامعه فرهنگی عصر بیان کرد: این دیرخانه با پشتیبانی «جامعه فرهنگی قرآنی عصر» و همکاری «شورای عالی قرآن»، که پیش از این تجربه موفقی را در عرصه قرائت ویژه نوجوانان نخبه آغاز کرده بوده، اقدام به اجرای طرحی مشابه برای حافظان نوجوان کل قرآن نموده است.
وی گفت: بدیهی است نفس شکل گیری این اجتماع نخبگانی، در کنار برنامه ریزی انجام شده جهت ارتقاء و پرورش این عزیزان، برکات فراوانی را در سطح ملی و بین المللی به همراه خواهد داشت.
ابراهیمی با ذکر این مطلب که اکنون در آستانه اولین نوبت عضوگیری طرح حافظان اُسوه ویژه برادران هستیم اظهارکرد: لازم به ذکر است به علت سطح نخبگانی و نصاب بالایی که در طرح اُسوه تعریف شده است، کمیّت جذب و عضوگیری، محدود می باشد.
وی گفت: مهلت ثبت نام تا تاریخ ۱۱ مرداد ماه و از طریق آدرس پایگاه اطلاع‌رسانی طرح اُسوه osveh.valasr.netاست.
انتهای پیام

captcha