گروه جهادی دانشجویان اردبیل به مناطق محروم اعزام می‌شوند
کد خبر: 3734165
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

گروه جهادی دانشجویان اردبیل به مناطق محروم اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی- مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل گفت: گروه جهادی دانشجویان این دانشگاه به تعداد ۱۵۰ دانشجو به مناطق محروم اردبیل اعزام می‌شوند.

گروه جهادی دانشجویان اردبیل به مناطق محروم اعزام می‌شوندبه گزارش ایکنا از اردبیل، بنیامین علی‌محمدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل، روزگذشته ششم مرداد کاه در جلسه هماهنگی اعزام دانشجویان به اردو‌های جهادی در اردبیل اظهار کرد: گروه جهادی دانشجویان دانشگاه پیام نور به تعداد ۱۵۰ دانشجو به مناطق محروم اردبیل اعزام می‌شوند تا در راستای محرومیت‌زدایی از این مناطق عملیات عمرانی در این مناطق انجام دهند.
وی تلاش برای رفع محرومیت از چهره مناطق دورافتاده را گامی در راستای تحقق اهداف انقلاب دانست و بیان کرد: از مهمترین اهداف برگزاری این گروه جهادی روستا‌های آلوچه، قزل‌قیه، بقرآباد و انیللو بوده که پس از بررسی‌ها و پایش‌های اولیه از روستا‌های منطقه و عرصه‌یابی ۲۰ روستا در نهایت چهار روستا غربالگری شده و هدف اجرای گروه جهادی قرار گرفت.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل با اشاره به محرومیت‌های موجود در این روستا‌ها گفت: محور‌های فعالیت این گروه جهادی در پنج محور علمی و آموزشی، کارآفرینی، بهداشت و درمان، عقیدتی و فرهنگسازی و پژوهشی بوده که در روستا‌های هدف برگزار شده و در این حوزه اقدام به خدمات‌رسانی رایگان به ساکنان روستا‌های هدف می‌کنند.
علی‌محمدی با اشاره به برنامه‌های تدارک‌دیده شده برای اجرا توسط این گروه جهادی تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا، حضور تیم پزشکی در منطقه، برگزاری جشنواره غذا‌های محلی، حضور کارشناس جنگ نرم در منطقه، برگزاری جشن تکلف، برگزاری برنامه زیر سایه خورشید و حضور کارشناس کارآفرینی، دامپزشکی و غربالگری از برنامه‌های این اردوهاست.
وی از انتخاب مسئولان فرهنگی در روستا‌ها خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ترویج و توسعه فرهنگ سبک زندگی ایرانی و اسلامی انجام شده که پیاده‌سازی مبحث عفاف و حجاب در روستا‌ها توسط خواهران بسیجی از دیگر برنامه‌ها در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در قالب جنگ نرم و هجمه‌های فرهنگی بوده و هدفگذاری شده تا اجرایی و عملیاتی شود.
انتهای پیام

captcha