اجرایی شدن 60 درصد پروژه‌های میبد در راستای اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3734172
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

اجرایی شدن 60 درصد پروژه‌های میبد در راستای اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصادی- فرماندار میبد گفت: 35 پروژه اولویت‌دار شهرستان میبد مشخص‌ شده که 60 درصد این پروژه‌ها در راستای موضوع اقتصاد مقاومتی تعریف‌ شده‌اند.

60 درصد پروژه‌های امسال در راستای اقتصاد مقاومتی هستند

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از فرمانداری میبد، حسین فلاح، فرماندار میبد روز گذشته در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: صنعتگران کاشی و سرامیک میبد تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و در خیلی از زمینه‌ها حدود 60 درصد مواد اولیه و قطعات را خودشان تولید می کنند که تولید رنگ دیجیتال یکی از این موارد است که در آینده نزدیک رنگ 50 خط کاشی را تأمین خواهند کرد.

فلاح تصریح کرد: در سال جاری، با همراهی امام‌ جمعه و نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی 35 پروژه اولویت‌دار شهرستان میبد مشخص‌ شده که 60 درصد این پروژه‌ها در راستای موضوع اقتصاد مقاومتی تعریف‌ شده‌اند.

وی بحث گردشگری و صنایع‌دستی و بافت‌های تاریخی را یکی از شاخص‌های خوب شهرستان میبد خواند و گفت: اما اختلافاتی بین شهرداری و میراث فرهنگی گاها پیش می‌آید که سرعت انجام پروژه‌ها را با تأخیر مواجه می‌سازد.

فلاح مهاجرت‌های بیرونی و درون کشوری به خاطر استقرار صنعت در میبد را یکی از آسیب‌های موجود در این شهرستان عنوان کرد و گفت: البته این موضوع با طرح مهاجرین تا حدودی مدیریت‌شده است.

فرماندارمیبد، آلودگی دشت اردکان –یزد را یکی دیگر از آسیب‌های موجود خواند و افزود: برای اینکه اختلافی بین شهرستان‌ها هم به وجود نیاید باید برای رفع این آلایندگی‌های زیست به‌ صورت جامع دیده شود.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در مورد معادن در ندوشن هم گفت: معادن باوجود مزیت‌هایی که دارد موجب مشکل زیست‌محیطی شده است.

فلاح طرح تفصیلی و تک‌محصولی بودن شهرستان میبد را از دیگر آسیب‌های موجود در شهرستان میبد برشمرد و گفت:70 درصد مشکلات در حریم روستاها به طرح تفصیلی برمی‌گردد.

انتهای پیام

captcha