انجمن پژوهشگران نوجوان در سمنان راه اندازی می شود
کد خبر: 3734225
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

انجمن پژوهشگران نوجوان در سمنان راه اندازی می شود

گروه اجتماعی- مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از راه‌اندازی انجمن پژوهشگران نوجوان و برگزاری نخستین نشست پژوهشی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری سمنان خبر داد.

به گزارش ایکنا از سمنان به نقل از خبرگزاری مرات مهدی جمال، مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان امروز 7 مرداد از برگزاری نخستین نشست پژوهشی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری سمنان خبر داد و  اظهار کرد: نخستین نشست این انجمن با حضور 30 عضو نوجوان کانون و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سمنان تشکیل شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، توسعه آگاهی و دانایی را از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی جامعه برشمرد و بر وابستگی سنجش سطح دانایی به میزان تولید و به‌کارگیری دانش و گسترش آن و دسترسی سریع و آسان به منابع موثق تأکید کرد.

جمال ادامه داد: دانسته‌های ما با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود یا بنا به پژوهش‌ها به دست می‌آید و اگر این دانسته‌ها بر پایه نتایج پژوهش‌های قبلی باشد، دانش تولید شده قبلی را به‌کار گرفته‌ایم و اگر مبتنی بر مشاهدات، پژوهش و تحلیل‌های جاری باشد تلاش ما به تولید دانش جدید منجر شده است.

وی با اشاره به تشکیل انجمن پژوهشگران نوجوان دانشمند، یاداور شد: علاقمندان به پژوهش با حضور در نشست‌های پژوهشی با ماهیت و رویکرد پژوهش در کانون پرورش فکری بیش از پیش آشنا می‌شوند و با بررسی و بازبینی آثار پژوهشی، راهی نو پیشِ روی دانشمندان نوجوان پژوهشگر باز می‌شود.

جمال، با اشاره اهداف راه‌اندازی این انجمن ادامه داد: فراهم کردن زمینه بروز استعدادها، خلاقیت و توانایی پژوهشی اعضای نوجوان و آشنایی با مراحل انجام یک فعالیت تحقیقی، کمک به ارتقای بینش و نگرش پژوهشی در کانون، معرفی پژوهشگران و ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون، عمق‌ بخشیدن به آگاهی‌ها و ایجاد بستر‌های مناسب برای هم‌افزایی اعضای پژوهش‌گر و بهره‌گیری از اساتید مطرح در این حوزه از اهداف راه‌اندازی این انجمن است. انتهای پیام

captcha