شرکت فناور مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل، دانش‌بنیان شد
کد خبر: 3734423
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

شرکت فناور مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل، دانش‌بنیان شد

اجتماعی - سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل گفت: با ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت «خاک آب آژیانه اردبیل» از مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان کشور قرار گرفت.

شرکت فناور مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل، دانش‌بنیان شد
مهران محمدی، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به دانش‌بنیان شدن شرکت «آب، خاک، آژیانه» افزود: این شرکت توانسته است در زمینه تولید دارو‌های پیشرفته، مجوز دانش‌بنیانی نوع ۲ را دریافت و از مزایای آن بهره‌مند شود.
محمدی ادامه داد: شرکت خاک آب آژیانه از جمله واحد‌های فعال فناور این مرکز است که توانسته مجوز‌های لازم برای تولید داروی گیاهی «دامپرلی»، موثر در رفع سینوزیت را دریافت کند و هم‌اکنون بر روی تولید «کپسول ضد التهاب استخوان» فعالیت می‌کند.
وی اضافه کرد: این شرکت دومین شرکتی است که در این مرکز مجوز دانش‌بنیان دریافت کرده است و ۵ شرکت فناور دیگر درحال طی مراحل نهایی ارزیابی برای تبدیل به دانش‌بنیان شدن هستند.
سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان‌دارویی جهاددانشگاهی‌اردبیل تصریح کرد: این مرکز با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی مناسب در زمینه جذب و همراهی شرکت‌های فناور در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می‌کند و امکان پذیرش در این مرکز با اخذ امتیاز از کمیته جذب و تایید شورای فناوری امکان‌پذیر است.
محمدی خاطرنشان کرد: پیش از این شرکت فناور «کیان زیست رشد دام گستر ایرانیان» که در زمینه زیست فناوری فعال است موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیان نوع یک شده است.
انتهای پیام

captcha