از راه‌اندازی ۱۴ خانه قرآن روستایی تا کددار شدن ۵۰ هیئت مذهبی در سرایان
کد خبر: 3734526
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

از راه‌اندازی ۱۴ خانه قرآن روستایی تا کددار شدن ۵۰ هیئت مذهبی در سرایان

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرایان با اشاره به راه‌اندازی ۱۴ خانه قرآن در روستاها و مناطق محروم این شهرستان، اظهار کرد: ۵۰ هیئت مذهبی در شهرستان سرایان شناسایی و کد دار شدند.

از راه اندازی 14 خانه روستایی تا کددار شدن ۵۰ هیئت مذهبی در سرایان

حجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرایان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: فعالیت‌های این نهاد در پنج حوزه دارالقرآن، امور مساجد، اعزام مبلغ، تشکل‌های دینی و عمرانی پیگیری می‌شود.
وی افزود: به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرایان، در حوزه فعالیت‌های قرآنی، ۱۸ موسسه و خانه قرآن روستایی شامل چهار موسسه قرآنی در سرایان، آیسک و سه قلعه و ۱۴ خانه قرآن در روستاها و مناطق محروم راه اندازی شده که در طول سال به فعالیت‌های قرآنی، برگزاری کلاس‌های تفسیر، روخوانی و روان خوانی، تجوید و مفاهیم مشغول هستند.
رئیس تبلیغات اسلامی سرایان افزود: این اداره اقدام به اهدای ۶۰۰ جلد قرآن و نرم افزار و برگزاری طرح نهضت قرآن آموزی (روخوانی، روانخوانی و مفاهیم) درطول سال می‌کند که در ماه مبارک رمضان۲۰۰ جلسه قرآن نیز فعالیت دارد و همین جلسات در طول سال نیز به صورت هفتگی مشغول فعالیت هستند.
سهرابی نژاد تصریح کرد: در بحث نمازهای جماعت در حال حاضر نماز جماعت شهری توسط روحانیون هفت مورد، نماز جماعت روستایی توسط روحانیون ۱۰ مورد، نماز جماعت اداری و مدارس توسط روحانیون ۴۰ مورد اقامه می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین راه اندازی و تجهیز ۱۰ کتابخانه شبستان مسجد برای استفاده نمازگزاران نیز از دیگر اقدامات است و ۱۵۰ مسجد نیز شناسایی و کددار شده‌اند.
رئیس تبلیغات اسلامی سرایان با اشاره به برگزاری گفتمان‌های دینی مساجد در مناسبت‌های ملی و مذهبی، افزود: در حال حاضر ۱۰ روحانی مستقر از شهرهای قم و مشهد به صورت یک سال و یا بیشتر در روستاهای محروم شهرستان مستقر شده‌اند و اعزام مبلغ و روحانی در مناسبت‌های محرم، صفر، رمضان و فاطمیه به صورت سالانه ۳۰۰ نفر است.
سهرابی نژاد بیان کرد: همچنین شناسایی و کد دار کردن ۵۰ هیئت مذهبی و برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی در سه مرحله با حضور ۶۰ نفر از مسئولین هیئات نیز از دیگر فعالیت‌های این حوزه است و برای مسئولین هیئات مذهبی نیز کارگاه‌های آموزشی در طول سال در سرایان و بیرجند برگزار می‌شود.
وی شناسایی و ساماندهی و آموزش مداوم در طول سال برای ۸۵ نفر از مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) و تشکیل کانون مداحان و شاعران اهل بیت(ع) را نیز از دیگر فعالیت‌ها دانست و ادامه داد: راه اندازی کــانون‌های فرهنگی تبلیغی در روستاها و مناطق محروم، حمایت از هیئات مذهبی محوری و مساجد محوری، حرکت هیئات مذهبی و عزاداری در سطح خیابان‌ها واعزام سخنران و مبلغ محوری به جلسات نیز از دیگر اقدامات است.
رئیس تبلیغات اسلامی سرایان ادامه داد: این اداره همچنین در حوزه آموزش و پژوهش اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی طرح «رحمت» ویژه بانوان در ۱۲ پایگاه، برگزاری گردهمایی توجیهی آموزشی، روحانیون، مداحان، مسئولان هیئات مذهبی و مـــدیران خانه‌های قرآن، برگزاری کارگاه‌های آموزشی احکام تجارت و فقه بازار برای بازاریان و اصناف، کلاس آموزشی برای تاکسی داران و همچنین مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج برای جوانان کرده است.
سهرابی نژاد از راه اندازی ۱۴ خانه قرآن در روستاها و مناطق محروم این شهرستان خبر داد و یادآور شد: احداث و تکمیل مجتمع دارالقـرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرایان در دو طبقه به مساحت ۵۰۰ متر زیربنا، احداث و بهره برداری ۱۳ باب خانه عالم در روستاها و مناطق محروم برای سکونت روحانیون مستقر و تجهیز این ۱۳ باب خانه عالم از جمله فعالیت‌های عمرانی اداره تبلیغات اسلامی سرایان است.
انتهای پیام

captcha