سلایق خلاف اسلام؛ ریشه مشکلات امروزی
کد خبر: 3734611
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

سلایق خلاف اسلام؛ ریشه مشکلات امروزی

کانون خبرنگاران نبأ ــ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: سلایق خلاف اسلام یکی از مهم‌ترین عوامل بروز مشکل در زندگی‌های امروزی است و این سلایق زندگی را برای مردم دشوار کرده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، خانم حیدری مجد، استاد حوزه علمیه خواهران عمل نکردن به قرآن را از آفت‌های زندگی‌ مسلمانان عنوان کرد و گفت: سلایق خلاف اسلام یکی از مهم‌ترین عوامل بروز مشکل در زندگی‌های امروزی است و این سلایق زندگی را برای مردم دشوار کرده است.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: ساده‌ترین سنت در اسلام، سنت ازدواج است اما متأسفانه امروز سلایق غیر اسلامی این سنت را به یکی از دشوارترین سنت‌های موجود تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: امروز عده زیادی از جوانان و زوج‌ها از ترس فقر ازدواج‌ نکرده و یا فرزنددار نمی‌شوند؛ در حالی‌ که قرآن کریم به آن‌ها وعده رزق و روزی داده و خداوند تکفل رزق خانواده و ازدواج را برعهده‌ گرفته است؛ بنابراین ترس از فقر ریشه در ضعف ایمان دارد.

حیدری مجد با اشاره به اینکه در گذشته خانواده‌ها قبل از خدمت سربازی و به هنگام بلوغ فرزندان خود را راهی خانه بخت می‌کردند، گفت: متأسفانه امروز پسران جوان با وجود اینکه تمامی مدارج تحصیلی را طی کرده و به عالی‌ترین مدارج می‌رسند حاضر به ازدواج نمی‌شوند و این سنت، سنتی خلاف اسلام بوده و سنتی اسلامی نیست.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: متأسفانه در جامعه امروز دختران اندک شماری هستند که مصداق این حدیث باشند و این موضوع برای جامعه شیعی پسندیده نیست که در آن به آموزه‌های قرآن و روایات اهل‌ بیت(ع) بی‌محلی شود.

حیدری مجد با بیان اینکه ازدواج هر دختر مسلمان و تولد هر نوزاد مسلمان به معنای بقای فرهنگ اسلام و زیاد شدن فرهنگ اسلامی است، به فراز سوم از خطبه 176 نهج‌البلاغه اشاره کرد و یادآور شد: امام علی(ع) در این فراز از خطبه مسلمانان را به جد به عمل‌گرایی به قرآن دعوت کرده‌اند و می‌فرمایند «العَمَلَ العَمَلَ، ثُمَّ النِّهايَةَ النِّهايَةَ و الاستِقامَةَ الاستِقامَةَ، ثُمَّ الصَّبرَ الصَّبرَ و الوَرَعَ الوَرَعَ، إنَّ لَكُم نِهايَةً فَانتَهوا إلى نِهايَتِكُم به جِد»، عمل كنيد و حتما آن را به پايانش رسانيد و در آن پايدارى كنيد، آنگاه سخت شكيبايى ورزيد و به‌ راستی پارسا باشيد همانا شما را پايانى است؛ پس خود را به آن پايان (بهشت) رسانید.

مریم نظری
انتهای پیام

captcha