صفحات معارفی رسانه‌ها؛ بی‌تفاوت نسبت به مسابقات قرآن دانش‌آموزی
کد خبر: 3734663
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

صفحات معارفی رسانه‌ها؛ بی‌تفاوت نسبت به مسابقات قرآن دانش‌آموزی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در حالی صفحات معارفی رسانه‌ها امروز به انتشار خبرهای مختلفی پرداخته‌اند که هیچ خبری از مسابقات قرآن دانش‌آموزی که این روزها در حال برگزاری است، در این صفحات منتشر نشده است.

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / بی تفاوت نسبت به مسابقات قرآن دانش آموزی

به گزارش خبرنگار ایکنا، امروز هشتم مردادماه صفحات معارفی رسانه‌ها به موضوعات متفاوتی پرداخته‌اند. موضوع جالب در خبرهای معارفی امروز این است که رسانه‌ها در صفحات معارفی خود هیچ اشاره‌ای به برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان که این روزها در دو بخش دختران و پسران در حال برگزار است، نداشته‌اند. در ادامه نگاهی به اخبار معارفی رسانه‌های مختلف داشته‌ایم.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس امروز به موضوع شراب‌خواری در اسلام و چگونگی حرام شدن این موضوع پرداخته است. در این مطلب با استفاده از تفسیر نور، به بررسی آیه 43 سوره مبارکه «نساء» پرداخته شده است. در این مطلب آمده است؛ «شراب‌خواری موضوعی است که ابتدا در اسلام حرام اعلام نشد بلکه به عنوان نوشیدنی مضر معرفی شد، سپس مسلمانان از نماز‌خواندن با حالت مستی نهی شدند و بعد از آن شراب به عنوان عنصری پلید و شیطانی معرفی و حرام اعلام شد».
بر اساس خبر دیگری که در این خبرگزاری منتشر شده است، در آستانه شروع سال تحصیلی جدید طرح «مهر تحصیلی» ویژه اعطای بسته‌های لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند کشور اجرا می‌شود. بر اساس این خبر طرح مورد اشاره توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا خواهد شد.
خبر دیگر این خبرگزاری به معرفی دبیر کارگروه‌های تخصصی کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم اختصاص یافته است. بر اساس حکمی که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است، «محمدمهدی عزیززاده»، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی به عنوان دبیر کارگروه‌های تخصصی این کمیسیون انتخاب شده است.
فارس همچنین تلاوت ترتیل یکی دیگر از صفحات قرآن کریم با صدای «شهریار پرهیزکار» را بارگذاری کرده است.
تسنیم
در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم فیلمی از مراحل تکمیل نیم‌ضریح تل زینبیه منتشر شده است. ساخت این اثر که توسط هنرمندان تبریزی در حال انجام است، در نیمه دوم سال به پایان می‌رسد.
تسنیم همچنین با «غلامرضا گودرزی»، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت‌وگویی با موضوع حج انجام داده است. این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگوی خود کاربردی کردن فریضه حج را وظیفه‌ای بر دوش نخبگان دینی جامعه عنوان کرده است.
گفت‌وگو با یدالله بهتاش، پیرغلام اهل بیت(ع) یکی دیگر از مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است. این ذاکر اهل بیت(ع) در گفت‌وگوی مفصل خود با تأکید بر اینکه مداحان از ظرفیت مجالس دینی برای ترویج فرهنگ و عفاف استفاده کنند، گفته است؛ «عفاف تنها به خانم‌ها اختصاص ندارد. زیرا عفت به معنای خودداری است و شامل نگهداری چشم، ‌گوش، ‌زبان و دهان از حرام و پرهیز از ارتکاب هر فعل حرام می‌شود».
این خبرگزاری همچنین سوژه عفاف و حجاب را موضوع یکی دیگر از گزارش‌های خود که با عنوان «خصلتی که زنان را همتراز بانوان قرآنی می‌کند» منتشر شده، قرار داده است.
تسنیم همچون روزهای گذشته به تفسیر یکی دیگر از خطبه‌های نهج‌البلاغه پرداخته است. در این گزارش به یکی از خطبه‌های عبرت‌آموز حضرت علی(ع) پس از ماجرای حکمیّت پرداخته شده است. امام علی (ع) این خطبه را سال 38 هجرى پس از خیانت ابوموسى و عمرو عاص از داوران حکمیّت، بیان فرمود.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران نیز در صفحه دین و اندیشه از اجرای طرح «مهر تحصیلی» توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برای سال تحصیلی جدید خبر داده است. در مورد این طرح آمده است؛ «این طرح با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات کمک به تحصیل دانش‌آموزان اجرا می‌شود که امسال برای ششمین سال متوالی در سراسر کشور اجرا خواهد شد».
ایسنا در خبر دیگری آورده است؛ «همزمان با فرارسیدن روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و نقض متعدد حقوق مسلمانان در سراسر جهان، میز گرد خبری مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با عنوان حقوق بشر اسلامی و ظرفیت قانونی و مبنایی آن در دفاع از حقوق انسان‌ها، با همکاری و میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی روز شنبه 13 مرداد ماه، ساعت 10 در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می‌شود».
این خبرگزاری همچنین به بازنشر صحبت‌های مسئول حرکت جهانی مهدوی اربعین که در نخستین همایش استفاده از ظرفیت اربعین حسینی در ترویج فرهنگ مهدویت در ساوه بیان شده بود پرداخته است. «محمد شجاعی» در صحبت‌های خود حماسیه اربعین را با عظمت‌ترین اجتماع اعتقادی جهان معرفی کرده است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز با دو خبر سعی در به روز رسانی صفحه معارف داشته است. یکی از این خبرها به انتصاب روسای کارگروه‌های قرآن و هنر، قرآن و فعالیت‌های بین‌المللی و قرآن و رسانه اشاره کرده است. این سه کارگروه‌های از کارگروه‌های کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم هستند که احکام صادر شده برای روسای این کمیته‌ها توسط وزیر ارشاد صادر شد.
مطلب دیگر خبرگزاری جمهوری اسلامی به یکی دیگر از وجوده کمتر دیده شده «شهاب‌الدین سهروردی» فیلسوف نامدار ایرانی پرداخته است. در این مطلب آمده است؛ «همگان او را با فلسفه اشراق و در جایگاه حکیمی دانا می‌شناسند؛ درحالی که سهروردی در کنار اینها، شاعری بود که شعرهایش با وجود فاصله هزارساله می‌تواند با هر نسلی ارتباط بگیرد».
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران امروز هشتم مردادماه گزارش مفصلی از برگزاری مراسم بزرگداشت «مرتضی آخوندی» با عنوان «هفتاد سال مجاهدت فرهنگی» خبر داده است. در بخشی از این گزارش به صحبت‌های «احمد مسجدجامعی»، عضو شورای شهر تهران اشاره شده که گفته است؛ «خانواده آخوندی از تبارهای اصیل و ریشه‌دار هستند که در تاریخ ایران نمونه‌های دیگری از این خاندان‌ها وجود داشته که در یک رشته سالیان سال به فعالیت ادامه داده‌اند».
خبر دیگر این خبرگزاری به پیام وزیر ارشاد به همایش «هفتاد سال مجاهدت فرهنگی» اختصاص یافته است. وزیر ارشاد در این پیام خود که در متن لوح تقدیر «مرتضی آخوندی» درج شده است، «دارالکتب الاسلامیه» را ستاره فروزان فرهنگ ایران اسلامی معرفی کرده است. این همایش روز گذشته برگزار شده است.
آخرین خبر این خبرگزاری به مسابقه کتاب‌خوانی «شصت پرسش اعتقادی» که در کشور تایلند برگزار شده است اختصاص یافته است. این مسابقه به مناسب میلاد امام رضا(ع) برگزار شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
از جمله عناوین خبری که در این خبرگزاری منتشر شده است می‌توان به «آماده‌سازی بسته‌های طرح مهر تحصیلی برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند»، «استفاده از ظرفیت موقوفات در حمایت از کالای ایرانی»، «جامعه به وقف مسکن برای زوج‌های جوان نیاز دارد»، «دبیر مشترک کارگروه‌های تخصصی کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی منصوب شد»، «شناخت هدایت در کلام امام حسن(ع)»، «احکام مربوط به خروج بانوان از منزل بدون اذن و اجازه همسر + نظر مراجع» و «زندگی‌نامه شهید علی‌اکبر بهاری» اشاره کرد.
خبرگزاری مهر تنها خبر امروز خود را به گفت‌وگویی با محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم اختصاص داده است. عزیززاده در این گفت‌وگو از نهایی شدن اقدامات سند راهبری فعالیت‌های قرآنی خبر داده است.
میزان
خبرگزاری میزان امروز از مسابقات قرآن استان تهران که این روزها در حسینیه ارشاد تهران در حال برگزاری است، خبر داده است.
این خبرگزاری همچنین به یکی از احادیث نقل شده از امام موسی کاظم(ع) اشاره کرده و در آن به این موضوع پرداخته است که «خداوند به حرمت چه کسانی ما را عذاب نمی‌کند».

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
فعال رسانه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۸:۴۵
0
0
به نظر شما مشکل از طرف خبرگزاری ها هست یا روابط عمومی مسابقات ؟؟؟
وقتی مسئولین روابط عمومی ادارات افرادی بدون سواد رسانه ای و داشتن اشنایی با رسانه و خبر و ... را می گذراند با چنین اتفاقاتی مواجه هستیم...
captcha