بانوان تنها 6 درصد در اهدای خون سهم دارند
کد خبر: 3734811
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

بانوان تنها 6 درصد در اهدای خون سهم دارند

گروه اجتماعی- رئیس سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: به‌دلیل برخی باورهای اشتباه، مشارکت بانوان در اهدای خون بسیار ناچیز است و تنها 6 درصد سهم دارند، در حالی که در بسیاری از موارد، بانوان عمده مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی هستند.

بانوان تنها 6 درصد در اهدای خون سهم دارند

سهیلا خسروی، رئیس سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: وضعیت ذخایر خونی در استان برای شرایط معمولی خوب است، اما چنانچه شرایط اضطراری پیش آید با مشکل مواجه می‌شویم.
وی ادامه داد: میزان خون‌گیری در استان با میانگین کشوری اختلاف چندانی ندارد، اما از آنجایی که مصرف استان بالاست، تولیدی خود استان کافی نیست و مجبور به وارد کردن خون از استان‌های دیگر هستیم.
رئیس سازمان انتقال خون استان بیان کرد: حدود 30 درصد از نیازهای خونی استان از سایر شهرها و استان‌های کشور از جمله خراسان رضوی، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و شمالی تأمین می‌شود.
وی افزود: متأسفانه به‌دلیل برخی باورهای اشتباه، مشارکت بانوان در اهدای خون بسیار ناچیز است و تنها 6 درصد سهم دارند، در حالی که در بسیاری از موارد، بانوان عمده مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی هستند.
خسروی اظهار کرد: ذخایر خونی در استان از مصرف بسیار بالایی برخوردار هستند لذا با توجه به راه‌اندازی بخش‌های درمانی جدید و ایجاد بیمارستان‌های جدید و تخصصی همچون جراحی قلب باز، شیمی درمانی و پیوند که خود مصرف بیشتر ذخایر خونی را منجر خواهد شد در سطح استان نیاز به فرهنگ‌سازی برای اهدای خون در استان به شدت احساس می‌شود.

انتهای پیام

captcha