تدوین برنامه‌های آموزشی جهت ترویج فرهنگ نماز در جامعه ضروری است
کد خبر: 3734885
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

تدوین برنامه‌های آموزشی جهت ترویج فرهنگ نماز در جامعه ضروری است

گروه اجتماعی- مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ نماز و برگزاری برنامه‌های فرهنگی مرتبط آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و تدوین برنامه‌های فرهنگی در این راستا جامعه ضروری است.

ترویج فرهنگ نماز، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهدنادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، درگفت و گو با ایکنا از اردبیل، گفت: با توجه به تاثیرگذاری بسیار بالای فضای مجازی به خصوص در بین نسل امروزی ظرفیت‌های فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز بهره‌گیری می‌شود.
وی با اشاره به این که ترویج برنامه‌های فرهنگ نماز آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد بیان کرد: ویژه برنامه‌های بسیاری در این زمینه تدارک دیده شده که بی‌شک با اتکا به مسائل تربیت معنوی می‌توانیم در ارتباط با ترویج معارف و فرهنگ نماز در استان به طور موفق و مناسب عمل کنیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: آگاهی‌بخشی در حوزه نماز از اولویت‌دارترین برنامه‌های کانون‌های مساجد استان است که در این زمینه از مربیان و اساتید مجرب و کاردان استفاده می‌شود تا بتوانیم درک درستی را در بین نوجوانان و جوانان ایجاد کنیم.
سقاء تصریح کرد: مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان و استکبار جهانی که دائما به فکر کمرنگ جلوه دادن فرهنگ نماز در بین مردم دارد باید به طور اساسی مورد توجه واقع شود چرا که دشمنان سعی دارند ملت ایران نسبت به اعتقادات دینی بی‌اعتنا شوند که به همین منظور آگاه‌سازی مردم یک اصل اساسی و ضروری است.
وی اظهار کرد: باید برنامه‌هایی تدوین کنیم تا کودکان و نوجوانان از جنگ نرم دشمنان در امان بمانند و در این زمینه تشویق و ترغیب نسل جوان به سمت مساجد و ترویج اهمیت معارف و احکام نماز در بین آنان یک مسئله بسیار مهم و اساسی است که همواره باید مورد توجه واقع شود.
انتهای پیام

captcha