مرحوم «عباس حیدری»؛ مبلغ و معلم قرآن
کد خبر: 3734886
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

مرحوم «عباس حیدری»؛ مبلغ و معلم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحوم «عباس حیدری» علاوه بر اینکه نام معلم قرآن بر او زیبنده بود به عنوان یک فرد خیّر و دغدغه‌مند برای آموزش موضوعات دینی به نوجوانان شناخته می‌شد.

به گزارش ایکنا؛ معلم قرآن و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) «حاج عباس حیدری» پس از تحمل چند ماه بیماری سرطان خون، دار فانی را وداع گفت.
برای آشنایی بیشتر با مرحوم حیدری با «فاضل درخشان»، شاگرد و دوستش گفت‌وگویی داشتیم؛ وی با اشاره به بیان گیرای این معلم قرآن افزود: حاج‌عباس معلم قرآن آموزش و پرورش بود. وی در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی جلسه آموزش قرآن داشت. اوایل دهه 50 ه ش، جلسات را در کوچه‌های خیابان ایران(عین‌الدوله) برگزار می‌کرد. در همان سال‌ها، نوجوان‌های محله را که من هم جزو آنها بودم، در خیابان باغ‌جواهری جمع می‌کرد و در این جمع‌ها برایشان سخنرانی داشت و در قالب هیئت مذهبی، سینه‌زنی و مداحی می‌کرد. بعد از انقلاب از طریق سخنرانی در مسجد و پایگاه بسیج، نوجوان‌ها را راهنمایی می‌کرد. مرحوم حیدری، مبلغ بود و مطالب دینی را با بیان داستان‌های زیبا در ذهن بچه‌ها نهادینه می‌کرد.
وی افزود: در محله به عنوان یک فرد خّیر شناخته می‌شد. کمک کردن از لحاظ مادی و معنوی به خانواده‌های مستمند و آبرودار، از جمله کارهایی بود که حاج عباس در خفا انجام می‌داد.
وی در ادامه بیان کرد: مسجد الزهرا(س) در خیابان ایران، خیابان مهدوی‌پور، چندین سال کم رونق بود، اما حاج عباس باعث رونق دوباره این مسجد شد. قبل از غروب آفتاب، مسجد را برای ورود نمازگزاران آماده می‌کرد و در مسجد، مشکلات مردم را حل می‌کرد. پس از تغسیل پیکرش نیز تا صبح مراسم تشییع، پیکرش در خانه‌‌ خدا که در آن انجام وظیفه می‌کرد، میهمان بود و این از نظر من لطف الهی است و مردم قدرشناس محله برای مراسم تشییع سنگ تمام گذاشتند.
یادآور می‌شود، مرحوم عباس حیدری، دوشنبه، 8 مرداد دار فانی را وداع گفت و پیکرش سه شنبه، 9 مرداد در قطعه 48 بهشت زهرا(س) آرام گرفت.
خبرگزاری بین‌المللی قرآن، درگذشت این معلم و خادم قرآن را به خانواده آن مرحوم و جامعه قرآنی تسلیت می‌گوید.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ghosi
|
France
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۲ - ۲۲:۵۶
0
4
تو باکارهای ارزشمند و انسانیت کاری کردی که بهشت رو تو این دنیا میشه حس کرد میگویند آدمهای خوب به بهشت می‌روند
امامن میگویم
آدمهای خوب هرکجا باشند آنجا بهشت است
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۱:۲۸
0
3
استاد مرحوم حاج عباس حیدری مرد عمل با درجه اخلاص و تقوای بالا بود و فکر و ذکرش تربیت نسل جوان و آشنایی آنان با قرآن و اهل بیت بود .
ایشان از همه ی زندگی دنیوی خود گذشت و توشه کرد برای آخرتش و در هفته گذشته از جمع شاگردانش در این دنیا رخت بست و به جمع شاگردان شهیدش در آن دنیا پیوست .
عاش سعیدا و مات سعیدا
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۲:۱۵
0
5
مرحوم حاج عباس ، در قطعه ۴۷ بهشت زهرا (س ) آرام گرفته اند .
احسان نديم آقايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۵:۳۹
0
4
با سلام و احترام ، روحش شاد و يادش گرامي باد .
محمد
|
United States of America
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۰۰:۱۳
0
1
سلام . برای ما قرآن و ولایت باوجود آقا حیدری معنا میشود. چه در حیاتش چه وفات شهادت گونه اش
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۲۲:۱۴
0
1
چقدر دلمون برات تنگه
captcha