چهار اثر نو از آیت‌الله صالحی نجف‌آبادی منتشر شد
کد خبر: 3735137
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
حجت‌الاسلام کوشا خبر داد:

چهار اثر نو از آیت‌الله صالحی نجف‌آبادی منتشر شد

گروه ادب ــ نویسنده و مترجم قرآن از انتشار چهار اثر نو از مرحوم آیت الله صالحی نجف آبادی از سوی نشر کویر خبر داد.

چهار اثر نو از آیت‌الله صالحی نجف‌آبادی منتشر شدحجت الاسلام محمدعلی کوشا، نویسنده و پژوهشگر علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره آثار جدیدی از آیت الله صالحی نجف آبادی که اخیراً به چاپ رسیده، گفت: مخطوطات جدیدی که وی قبل از وفاتش بر روی آنها کار کرده بود،اینک در چهار جلد با تصحیح وتحقیق اینجانب عرضه شده و نشر کویر آنها را چاپ ومنتشرساخته است. تدوین، تحقیق و آماده سازی این آثار چندین سال طول کشیده تا سرانجام توسط نشر کویر چاپ وانتشار یافته است.
وی افزود: یکی از این مجلدها که مربوط به «پژوهش‌های قرآنی» و مشتمل بر662 صفحه است مطالب بسیار مهمی در آن درج شده که برای همه محققان و پژوهشگران مسائل قرآنی مفید است، در مقدمه این جلد، بیش از 40 صفحه درباره ویژگی‌های نوشته‌های زندگینامه و نوشته‌های آیت‌الله صالحی نجف‌آبادی مطلب نوشته‌ام و این مقدمه برای مخاطبان ازجهاتی راهگشا است تا با وی و آثارش آشنا شوند؛ از این رو مطالعه آن برای مخاطبان ضروری است.
حجت‌الاسلام کوشا ادامه داد: در این کتاب درباره «محکم و متشابه» و «تأویل» بحث شده و همچنین تفسیر محققانه‌ای به زبان عربی و فارسی از سوره «تطهیر» ارائه شده است. تفسیر آیه «اولی الامر» نیز یکی از موضوعات مهمی است که در این کتاب آمده است. تفسیر آیه «مودت» نیز جدید و راهگشا است ومشتمل بر نکات جدیدی است. تفسیر بخشی از سوره «دهر/انسان» ایشان نیز دارای نگاه‌ جدیدی است.
وی در ادامه عنوان کرد: یکی از مباحث خواندنی دیگراین کتاب «30درس اخلاقی قرآنی » است که در این مجموعه آمده و برای مخاطبان جوان مفید و سازنده است. تقریباً شبیه آنچه در کتاب «داستان راستان» شهید مطهری آمده، است. علاوه بر مباحث یادشده، کتابنامه‌ای نیز در پایان این اثر 662 صفحه‌ای آمده است.
حجت‌الاسلام کوشا گفت: نام کتاب دیگر ایشان «پژوهش‌های فقهی» در404 صفحه است که درباره خمس بحث های استدلالی جالبی دارد،همچنین بحث استدلالی «لیالی مقمره» که بحث مهمی است که در شب‌های مهتابی، وقت اذان صبح چه زمانی است؟ و اینکه چه زمانی پس از اذان باید نماز خوانده شود؟
وی در ادامه به کتاب «پژوهش‌های حدیثی و تاریخی» ایشان که 534 صفحه است اشاره کرد و گفت: در این اثر، بیشتر به نقد و بررسی یکسری احادیث در کتاب «بحارالانوار» علامه مجلسی پرداخته شده و روایاتی که باید مورد نقد و بررسی قرار گیرند، مورد توجه و نقد قرار داده است.
این پژوهشگر علوم قرآنی بیان کرد: جلد دیگری از مخطوطات آیت‌الله صالحی نجف‌آبادی با عنوان «نقد و نظر» در502 صفحه است که دیدگاه دکتر علی شریعتی درکتاب «شهادت» ایشان را مورد نقد و بررسی قرارداده است و علاوه برآن دیدگاه های مرحوم شیخ علی پناه اشتهاردی ومرحوم شیخ محمدعلی انصاری را به تفصیل مورد نقد قرارداده است. بخش پایانی هریک از این آثار دارای نمایه کاملی است که راهنمای مفیدی برای اهل تحقیق به شمار می‌رود. بخش پایانی این کتاب مشتمل بر نامه‌های مهمی است که ارزش تاریخی فراوان دارد.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فهیمه صدرکریمی
|
United States of America
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۴:۴۴
0
0
مطالب بسیار ارزشمند و قابل استفاده
captcha