جهاد دانشگاهی توانمندی علمی فرهنگی خود را ثابت کرده‌ است
کد خبر: 3735220
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

جهاد دانشگاهی توانمندی علمی فرهنگی خود را ثابت کرده‌ است

گروه اجتماعی - نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نقش قابل توجهی را در پیشرفت های علمی و فرهنگی کشور داشته است، گفت: جهاد دانشگاهی توانمندی علمی فرهنگی خود را ثابت کرده است.

جهاد‌ دانشگاهی توانمندی علمی فرهنگی خود را ثابت کرده‌است

سید‌هادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی افزود: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی و دانش بنیان است که تاکنون صدها دانش فنی و فناوری را به محصول و خدمت تبدیل و به جامعه عرضه کرده است و نقش قابل توجهی را در پیشرفت علمی کشور به ویژه در حوزه کاربرد فناوری در راستای رفع نیازهای جامعه داشته است.

وی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی فرهنگی و علمی در سال 59 به فرمان حضرت امام (ره) ایجاد شد که تاکنون برکات فراوانی برای کشور داشته است که مهمترین ماموریت این نهاد انقلابی ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

دکتر بهادری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تاکنون دستاوردها و توانمندی علمی خود را ثابت کرده و با ظرفیت خود در کشور اقدامات موثری انجام داده تصریح کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد خود کفاست و با بکارگیری نیروهای جوان و بدون اتکا به بودجه دولتی توانسته در جهت تامین نیازهای کشور اقدامات موثری انجام دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به موفقیت های پژوهشکده رویان در عرصه های علمی کشور گفت: مهمترین ماموریت جهاد دانشگاهی کیفی سازی ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

وی گفت: با ارتباط این دو بخش مهم و تاثیرگزار از سوی جهاد دانشگاهی در کشور اقدامات درخوری انجام شده و جهاد دانشگاهی می تواند ازاین پس نیز ماموریتهای دیگر را از این طریق به سرانجام برساند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استان و کشور با مزیت ها و موفقیتهای خود نهادی تاثیرگذار در کشور بوده افزود: این نهاد انقلابی توانسته آموزش های تخصصی خود را به بهترین نحو به جامعه هدف خود ارائه کند و با فعالیتهای پژوهشی و علمی خود نقش اساسی در برنامه های کلان کشوری ایفا کند.

وی با اشاره به فعالیتهای فرهنگی این نهاد انقلابی در دانشگاههای استان گفت:برگزاری همایش تخصصی علمی در حوزه فرهنگ از جمله حقوق شهروندی که بصورت چندین دوره در ارومیه با مشارکت دانشگاههای استان و کشور با حضور اساتید بنام کشوری انجام شده نشان از مدیریت جمعی و توان کیفی مشارکت مدیریتی جهاد دانشگاهی دارد که باید فرهنگ اینچنین جنس مشارکت علمی در کشور تسری یابد.

بهادری با اشاره به نقش خبرگزاری ایسنا و ایکنا تصریح کرد: این دو خبرگزاری جز رسانه های بی حاشیه هستند که اخبار را بدون حب و بغض و با صداقت انتشار می دهند.

انتهای پیام

captcha