رقابت ۱۲۶ نفر در مسابقات قرآنی زندانهای آذربایجان‌‌‌‌غربی
کد خبر: 3735316
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴

رقابت ۱۲۶ نفر در مسابقات قرآنی زندانهای آذربایجان‌‌‌‌غربی

گروه فعالیت های قرآنی - مدیر‌کل زندانهای آذربایجان‌غربی از شرکت ۱۲۶ نفر در مسابقات قرآنی زندانهای خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۶ نفر در این مسابقات شرکت کرده‌بودند.

رقابت ۱۲۶ نفر در مسابقات قرآنی قوه‌قضائیه آذربایجان‌‌‌‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی علی‌اکبر بنی‌هاشمی مدیر‌کل زندانهای آذربایجان‌غربی ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن زندانهای با اشاره به اینکه طی سال گذشته تعداد همکاران شرکت کننده در مسابقات 26 نفر بودند، بیان کرد: امسال این رقم به 126 نفر رسیده است که نشان از همت، حرکت و غیرت روزافزون برای حضور در مسابقات قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه پرتلاطم امروز تنها نکته ای که می تواند سرنوشت ملت را رقم بزند، فرهنگ است، خاطرنشان کرد: فرهنگ نشات گرفته از آموزه های درونی انسان بوده و اگر باورها و فرهنگ هر جامعه بتواند با باورهای مذهبی جامعه عجین باشد مسیر الهی به آسانی طی می شود.

بنی هاشمی ادامه داد: باید بتوانیم نهضت امام خمینی و رهبری را ادامه داده و در حال حاضر تنها عنصر مهم برای مقابله با تهاجمات دشمن، فرهنگ دینی است و اگر می خواهیم در این عرصه نامتعادل که دشمنان ایجاد کرده اند و با توسل به زور و قدرت درصدد سرکوب باورهای دینی مردم هستند، بایستی به روایت و وصیت نبی مکرم اسلام در یک هزار و 400 سال قبل بازگردیم.

وی با اشاره به اینکه حدیث ثقلین را باید ارج نهیم، اظهار کرد: امروز هرکس اعتقاد به امامت دارد، ولایت را نیز قبول داشته و هنوز پس از گذشت قرن ها انسان ها با علم و فن آوری جدیدی که دست یافته اند، هنوز موفق به تحریف آیه ای از قرآن کریم نشده اند.

مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی افزود: خطاها و اشتباهات کنونی، مسیر جرم را در جامعه تسهیل نموده و فقر فرهنگی و اعتقادی از جمله مشکلاتی است که بسیاری از زندانیان درگیر آن هستند و با توجه به اینکه بسترهای علم درجامعه فراهم است ولی با فقر علم و فرهنگ در جامعه مواجه هستیم.

وی یادآور شد: فقر اشتغال و درآمدزایی نیز در جامعه بیداد می کند و از جمله نقاط ضعف سیستم دولت به شمار می رود که با نظارت کامل باید بر بحران اشتغال که خود را در نمادهای گوناگون در جامعه نشان می دهد مقابله کنیم.

بنی هاشمی تصریح کرد: در هر نظامی حاکمان مستبد و ستمکاری علیه باورهای دینی و مذهبی حکومت کرده و مسیر نادرست را به آنان تحمیل کنند و ما امروز با چراغ هدایت در کشور خود که همان وجود مبارک مقام معظم رهبری است توانسته ایم با تهدیدات دشمن مقابله کنیم.

انتهای پیام

captcha