حافظان قرآن ترکیه­ برای فهم قرآن عربی می­‌آموزند
کد خبر: 3735406
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳

حافظان قرآن ترکیه­ برای فهم قرآن عربی می­‌آموزند

گروه بین‌الملل ــ ریاست امور دینی ترکیه با هدف تدبر و فهم آیات قرآن حافظان قرآن را ملزم به یادگیری زبان عربی می­‌کند.

 به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری نیو ترک پست، طرح آموزش زبان عربی به حافظان قرآن از اول سبتامبر (10شهریورماه) امسال در 9 شهر ترکیه از جمله استامبول و آنکارا اجرا خواهد شد.

«قادر دینج» مدیر کل خدمات آموزشی ریاست امور دینی در همین زمینه گفت: طرح آموزش زبان عربی به حافظان قرآن به منظور فهم بهتر آیات و تدبر بیشتر در مفهوم آن است. این کار همچنین موجب می‌شود تا دانش آموزان و دانشجویان بهتر بتوانند علوم دینی را یاد بگیرند.

وی همچنین افزود: تفاهم‌­نامه‌­های همکاری بین این مرکز و دانشگاه­‌های ترکیه برای تامین استادان متخصص آموزش کودکان امضا شده است. همچنین برای دوره­‌های آموزش عربی نیز از شیوخ، علما، مفتی­‌ها و واعظان مسلط به این زبان استفاده خواهد شد.

دینج اظهار کرد: دوره­‌های آموزش عربی شامل آموزش دروس صرف و نحو و خط عربی است و یک سال کامل ادامه خواهد داشت و در پایان به قرآن آموزان گواهینامه اعطا می‌­شود.

وی گفت: دوره­‌های آموزش قرآن متنوع است و شامل دوره­‌های آموزشی کودکان 4 تا 6 ساله، نوجوانان و بزرگسالان است.

مدیر کل خدمات آموزشی با اشاره به افزایش روز افزون تعداد حافظان قرآن در ترکیه تأکید کرد: دوره­‌های حفظ قرآن کودکان همراه با کلاس‌­های اخلاقی و اعتقادی است.

142126 نفر در کشور ترکیه مدرک حفظ قرآن دارند که از این میان 500 نفر آن­ها زن هستند.

طبق آمارهای اعلام شده طی هفته­‌های گذشته بیش از 8 هزار نفر در آزمون ورودی دوره­‌های حفظ قرآن ثبت نام کرده­‌اند که کوچک­ترین آن­ها 9 سال و          مسن‌ترین آنها 79 سال سن دارد.

 انتهای پیام        

captcha