تلاش برای آخرت منافاتی با اقدامات مادی ندارد/ قوای سه‌گانه برای حل مشکلات متحد شوند
کد خبر: 3735511
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
آِیت‌الله دژکام:

تلاش برای آخرت منافاتی با اقدامات مادی ندارد/ قوای سه‌گانه برای حل مشکلات متحد شوند

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه دلبستگی غیر از داشتن است، بر این نکته تأکید کرد که تلاش براي آخرت منافاتي با انجام اقدمات مادي در دنيا ندارد.

تلاش برای آخرت منافاتی با اقدامات مادی ندارد/ قوای سه‌گانه برای حل مشکلات متحد شوند

به گزارش ایکنا از فارس، آيت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ١٢ مرداد در خطبه‌هاي نماز جمعه شیراز با بيان اينكه تلاش براي آخرت منافاتي با انجام اقدمات مادي در دنيا ندارد، گفت: دلبستگي غير از داشتن است؛ هما‌ن‌گونه كه اميرمؤمنان نخلستان‌هايي داشت اما دل به آن نبست و براي دنيا هزينه‌اش كرد.
نماینده‌یولی فقیه در فارس به دو آيه از سوره يونس در قرآن كريم اشاره و در تفسير آن گفت: بايد گذشته‌ها را براي ترسيم چراغ آينده ديد و از آن درس گرفت.  
امام جمعه شيراز ادامه داد: اقوام مختلفي در طول تاريخ آمدند و رفتند كه آيا هدايت الهي به سوي آن‌ها نيامده بود؟ هركسي سخن پيامبران را شنيده و پيروي كرده حالش در آينده هم خوب است و برعكس آن، گرفتار عذابند.
وی همچنین یادآور شد: اگرچه روش دستیابي، تكنيك و فن متفاوت شده اما مسائل و مشکلات بشر همان است كه از ابتدای ‌وجود آدم تاكنون وجود داشته است.

مشکلات همواره در تاریخ بشر وجود داشته است
آیت‌الله دژکام اضافه كرد: گراني، جنگ، كشت و كشتار، بي عدالتي و ...در همه زمان‌ها مشكل هميشگي بشر بوده كه امروز هم  وجود دارد و بايد در صدد رفع و راه حل آنها باشيم.
نماينده ولي فقيه در فارس با بیان اینکه تنها دو راه حل براي فائق آمدن بر مشكلات وجود دارد؟ گفت:  يكي اينكه ببينيم ديگر ملل در مواجه با مشكلات چه كرده‌اند؟ و ديگري اينكه منتظر بمانيم تا همان‌ها كه مشكل آفرين شده‌اند، بيايند و مشكلاتمان را حل كنند.

باید راه حل کاربردی انجام دهیم
وی با تاكيد بر اينكه بنا نيست كه كسي يا ملتي فكرش را به ديگري تحميل كند بلكه با فكر درست بايد راه حلي كاربردي انجام داد، گفت: فكري كه استكبار جهانی به ديگر ملل تحميل كرده را باید بررسی کرد.در اين باره آلمان، چين و ژاپن امروز را مشاهده كنيم كه در چه جايگاهي قرار دارند.
آیت‌الله دژکام با تصريح بر اينكه بايد محكم انتخاب كنيم كه امروز مي‌خواهيم مانند چين باشيم يا افغانستان؟ گفت: به واسطه شناختي كه از مردم و مومنين خود داريم، اعلام مي‌كنم كه آمريكا و دشمنان هر غلطي مي‌خواهند بكنند اما اين ملت عظمت طولاني مدت ايران را رقم خواهند زد.

در برابر مشکلات ایستادگی کنیم
امام جمعه شيراز تاكيد كرد: بايد مقاومت و ايستادگي كرد و در برابر مشكل جا خالي نداد و ايستاد تا مشكلات حل و نسل آينده ما اميدوارتر شوند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بيان اينكه كساني كه صبر مي‌كنند رحمت خداوند شامل حالشان مي‌شود، يادآور شد كه منطق قرآن و تاريخ  نیز گوياي اين مدعاست.

استقامت لازمه دستیابی به قدرت جهانی است
وي ادامه داد: در صورت پيشه كردن صبر و استقامت به عزت شايسته كشور دست خواهيم يافت تا به يك كشور قدرتمند جهاني تبديل شويم.  
نماينده ولي فقيه در فارس همچنين اوصاف فوق را منوط به عملكرد دولتمردان و اجراي وظايفشان دانست و گفت:  وقتي گفته مي‌شود صبر مي‌كنيم به اين معنا نيست كه دولتمردان كار خود را انجام ندهند.
آیت‌الله دژكام با اشاره به سخنان رئيس جمهور در چند هفته اخير مبني بر افزايش توان كاركردي جهت رفع مشكلات، بیان كرد: ما نيز دنبال همين امر بوديم.

قوای سه‌گانه برای مشکلات مردم وارد عرصه شوند
وي با بيان اينكه بايد حركت‌هايي از سوي مديران دولتي ديده شود تا مردم به آن‌ها و حل مشكلات دلگرم شوند، گفت: نه تنها دولتي‌ها كه قوه قضاييه و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي نيز بايد دست يه دست هم بدهند.
امام جمعه شيراز با بیان اینکه دولتي‌ها بايد كار را به اندازه توان به گردن بگيرند و تلاش كنند،  يكي از نواقصي كه مديران كشور امروز بايد به آن بپردازند را بحث مبارزه با فساد اداري دانست و گفت: امروز همه مردم از فسادهاي ايجاد شده گله‌مند هستند. گاهي كسي كاري انجام مي‌دهد كه دشمن هم نسبت به اين ملت انجام نمي‌دهد.

نفوذی‌ها عامل فساد در جامعه هستند
نماینده‌ ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه‌ شیراز تاکید دارد که نفوذي‌هايي وجود دارند كه فساد کرده و با اقدام خود مردم را از مجموعه حاكميت نااميد مي‌كنند.
وی با تأكيد بر اينكه بايد نهاد بازرسي دولت با چنين مواردي برخورد جدي كند، گفت: پيشگيري از فسادها بهتر از آن است كه فسادی انجام شود و سپس حكمي را اجرا كرد.
 آیت‌الله دژکام با تاکید مجدد بر این نکته که باید قبل از آینکه دزدي شود، جلوي آن گرفته شود، خواستار افزايش بهره‌وري، شفافيت و حذف فعاليت‌ها زيادي در ادارات شد و گفت: مديران چه زماني مي‌خواهند بيدار شوند؟

دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده مفسدان را تسریع بخشد
نماینده‌ ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: از دستگاه قضايي توقع داریم در تسريع روند رسيدگي به پرونده و احكام صادر شده برای چنين افرادي همت گمارد.
امام جمعه شیراز با اشاره به تغییر در تیم اقتصادی دولت گفت: اگرچه تغییراتی انجام شده اما بايد يك هماهنگي ایجاد شود؛ چرا که ضعف مديريتی در کشور و برنامه‌ريزي دشمن با هم جمع شده تا يك جنسي با تفاوت قيمتي يك ميليوني رو به رو شود.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه چرا باید اجازه داده شود که ارز دولتي گرفته شود اما در جايي ديگر هزينه شود؟ افزود: نياز به جسارت و قدرت مديران در این باره و همچنين صداقت آن‌ها با مردم داريم.
وی اضافه کرد: امروز یکی از وزرا با شجاعت اعلام می‌کند که ارزهای دولتی توسط چه کسی یا کسانی و در چه جاهایی هزینه شده که ضرورت دارد مابقی وزرا نیز چنین کنند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه طی هفته‌های گذشته بعد از اقامه‌ نماز جمعه بین مردم حضور داشته و مشکلات آنان را شنیده است به احصاء و بررسی آماری مشکلات مطرح شده از سوی مردم اشاره کرد و گفت: با یک بررسی تحلیلی همراه با مستندات موجود مشخص شد که مشکلات مربوط به ۴۳ دستگاه است که در این بین ۷ دستگاه در صدر قرار دارد و اگر مسائل مرتبط با آنها حل شود بخش اعظمی از مشکلات رفع می‌شود.

حساب مدیران با مردم است
آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه مسائل و مستندات تحلیل شده در این ارتباطات در اختیار استاندار فارس قرار گرفته است، یادآور شد که  حساب مديران با مردم است و او به‌عنوان امام جمعه زبان مردم محسوب می‌شود و تاکید دارد که اداره‌ها خصوصا هفت اداره‌ی در صدر بايد مشكلات مردم را حل و با آنها درست برخورد كنند.
نماینده‌ ولی فقیه در استان فارس با تصریح اینکه ممكن است بعضي تصميم‌گيري‌ها مربوط به استان نباشد که پیگیری آن‌ها در سطح مرکز باید با جدیت دنبال شود، گفت: بنا نداشته و ندارد که نامی از دستگاه‌های مورد نظر ببرد اما اگر قرار باشد این رفتارها ادامه پیدا کرده و مشکلات مردم در ارتباط با اداره‌ها پابرجا باشد نام دستگاه را اعلام خواهم کرد.

تا آخر پای کار ایستاده‌ام
امام جمعه شیراز با بیان اینکه به عنوان خدمت‌گزار مردم تا آخر پای کار ایستاده‌ام، افزود: از همه كساني كه صبر مي كنند و اهل فكر و فرهنگ هستيد تقاشا مي كنم كه به اين حركت كمك کنند تا مجموعه مديران بدانند پشت هر ميزي قرار دارند كار خود را انجام دهند که بار اضافي روي سر مردم سوار نشود.
آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه اگر مدیری با وجود مشکلات فعلی و با عدم کارکرد دستگاه خود نه تنها موجب حل مشکل نشود که بر مشکلات هم بیفزاید، مراجعات مردم به امام جمعه هم تداوم خواهد داشت، گفت: مردم نیاید اینقد گرفتار باشند و مدیر کار نکند و همچنان بر ميزش تكيه کند و جم نخورد.
 انتهای پیام

captcha