مرکز درمان ناباروری؛ خدمتی ماندگار از جهاددانشگاهی
کد خبر: 3735532
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
مقدسی تأکید کرد:

مرکز درمان ناباروری؛ خدمتی ماندگار از جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات ارزنده جهاددانشگاهی از بدو تاسیس تاکنون، فعالیت در بخش رویان(درمان ناباروری) را یکی از خدمات ماندگار این نهاد انقلابی خواند و تصریح کرد: این مرکز دانشگاهی با فعال کردن بخش درمان ناباروری به رفع مشکلات زوجین پرداخت که در این بخش تعجب بسیاری از مسئولان کشوری و حتی دنیا را برانگیخت.

مرکز درمان ناباروری؛ خدمتی ماندگار از جهاددانشگاهی

سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی و تقدیر از مجموعه جهاددانشگاهی به ویژه واحد استان مرکزی گفت: اوایل پیروزی انقلاب خلأ فعالیت‌های علمی، پژوهشی با روحیه انقلابی و جهادی و کمبود تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص احساس می‌شد؛ ازاین‌رو جهاددانشگاهی با نیت اشاعه تفکر جهادی در محیط‌های علمی شکل گرفت.

مرکز رویان، دغدغه بسیاری از خانواده‌ها را رفع می‌کند
وی با اشاره به خدمات ارزنده جهاددانشگاهی از بدو تاسیس تاکنون، فعالیت در بخش رویان(درمان ناباروری) را یکی از خدمات ماندگار این نهاد انقلابی خواند و تصریح کرد: این مرکز دانشگاهی با فعال کردن بخش درمان ناباروری به رفع مشکلات زوجین پرداخت که در این بخش تعجب بسیاری از مسئولان کشوری و حتی دنیا را برانگیخت. خوشبختانه کارهای مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی به نتیجه رسید و منتج به دستاورد بزرگ علمی شد.
مقدسی ادامه داد: خیلی از پروژه‌ها و برنامه‌های تحقیقاتی مؤثر سبب شده است تا ظرفیت جهاددانشگاهی به رخ کشیده شود. از طرفی در استان‌ها به تبع خدمات ارزشمند آموزشی و پژوهشی این مرکز سایر فعالیت‌های مکمل نیز انجام شد. مرکز درمان رویان امروز با کیفیت و شیوه مطلوب از نظر علمی دغدغه بسیاری از خانواده‌ها را رفع می‌کند.

لزوم گسترش بخش تحقیق و توسعه
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شرایط اقتصادی امروز نیاز داریم بخشR&D تحقیق و توسعه را گسترش دهیم، علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، جهاددانشگاهی می‌تواند در این امر پیش‌قدم باشد، خیلی از واحدهای تولیدی بخش R&D تحقیق و توسعه ندارند. جهاددانشگاهی با روحیه جهادی، سوابق و تجربیاتی که دارد می‌تواند تا حدی در حل این نقیصه مشارکت داشته باشد و شیوه‌ای را اعمال کند که مشکلات واحدهای تولیدی را در بخش‌های مختلف برطرف و کمبود تحقیق و پژوهش در واحدهای تولیدی را جبران کند.

جهاددانشگاهی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند
مقدسی ادامه داد: جهاددانشگاهی علاوه بر فعالیت در عرصه‌های مختلف آموزشی و مهارتی می‌تواند در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز وارد عمل شود، این مرکز دانشگاهی می‌تواند همراه با تربیت نیروهای مؤثر و کارآمد به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند، این نهاد سال‌های قبل برای تقویت تولید در رشته‌های کشاورزی، صنعت، آبیاری و تأمین انرژی خدماتی مفید انجام داده است.
منتخب مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جهاد در سال‌های گذشته سعی داشته به رسالت خود عمل کند و تا حد بسیاری نیز موفق بوده است، اما انتظارها در حوزه تحقیق و پژوهش از این مرکز دانشگاهی بیشتر است، بهتر است پژوهش‌ها کامل‌تر انجام شود.

افزایش کیفیت آموزش در جهاددانشگاهی
وی ادامه داد: انتظار این است کیفیت آموزش در جهاددانشگاهی از این بهتر باشد و ارتقا پیدا کند، به همین شیوه آموزشی اکتفا نشود، روش‌های نوین اتخاذ شود، آموزش توام با تحقیق و پژوهش در مراکز جهاددانشگاهی باید با تفاوت آشکاری نسبت به سایر مراکز دانشگاهی انجام شود تا فرد برای محیط واقعی کار تربیت شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: فلسفه شکل‌گیری جهاددانشگاهی ورود به مباحث تحقیقاتی و پژوهشی بود، البته اگر آموزش در راستای تربیت نیروی متخصص و کارآمد باشد اشکالی را برای پذیرش دانشجو ایجاد نمی‌کند، اما باید سبقه پژوهش و تحقیق به آموزش ارجحیت داشته باشد و سهم پژوهش بخش اعظم فعالیت جهاددانشگاهی باشد، جهاددانشگاهی باید در حوزه پژوهش موضوعات مبتلا به جامعه همچون رفع معضلات اجتماعی، درمان بیماری‌های خاص، ژنتیک و... تحقیق خاص انجام دهد. اگر جهاددانشگاهی ورود پیدا کند به رسالت اصلی بیشتر نزدیک شده است.
انتهای پیام

captcha