سالگرد ازدواج؛ با طعم قرائت قرآن + عکس
کد خبر: 3735533
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

سالگرد ازدواج؛ با طعم قرائت قرآن + عکس

گروه جلسات و محافل ــ محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی شب گذشته در کرج برگزار شد که بهانه این محفل نورانی سالگرد ازدواج یکی از قاریان خوش‌خوان استان البرز بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ ازدواج یکی از سنن رسول خدا(ص) محسوب می‌شود که در برخی از آیات قرآن و روایت ائمه(ع) به این مهم پرداخته شده است و بنا بر آیه 21 سوره روم تنها در سایه ازدواج است که انسان می‌تواند به آرامش و آسایش دست پیدا کند.
برگزاری مراسم ازدواج نیز یکی از مسائلی است که عمدتاً مورد توجه قرار می‌گیرد و در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که مراسمی با خرج‌های مالی بسیار زیاد و همراه با اسراف برگزار می‌شود و این شیوه ناپسند به‌نوعی تبدیل به یک سنت عمومی برای اقشار مختلف درآمده است.
در این بین اما چند سالی است که یکی از قاریان خوش‌خوان استان البرز سنت‌شکنی کرده و به جای برگزاری مراسم با خرج‌های اضافی و ... اقدام به برپایی محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی می‌کند.
میثم سلیمانی، قاری اهل کرج نه تنها مراسم ازدواج خود را اینگونه برگزار کرد، بلکه اکنون که در آغاز سومین سال ازدواج خود قرار دارد، این کار پسندیده را تکرار کرده و جشن سالگرد ازدواج خود را با برپایی محفل انس با قرآن همراه کرده است.
این مراسم شب گذشته در شهرستان کرج برگزار شد و تعداد زیادی از قاریان ممتاز و بین‌المللی از جمله، مهدی غلام‌نژاد، محسن قاسمی، اسحاق عبداللهی و ... در آن حضور داشتند و به تلاوت قرآن پراختند، همچنین در این مراسم چهره‌های پیشکسوت قرآنی نیز حضور داشتند که می‌توان به هادی فروزان از یاران قدیمی مرحوم محمدتقی مروت اشاره کرد.
این مراسم که با عنوان سومین سالگرد ازدواج سلیمانی برگزار شد، بهانه‌ای بود تا قرآنیان دور یکدیگر جمع شوند و حداقل برای چند ساعت بتوانند فقط قرآن بخوانند و قرآن گوش کنند تا شاید اندکی از مشکلات موجود در جامعه رها شوند و البته این سنت حسنه نیز ادامه یابد تا بتواند الگویی برای دیگر جوانان به ویژه جوانان علاقه‌مند به قرآن قرار گیرد.
میهمانان این جلسه نورانی که از ساعت 17:30 پای رحل قرآن به سخنان مخلوق گوش دادند پس از بانگ اذان به افق کرج نماز جماعت را برپا کردند و سپس تا حوالی ساعت 23 نیز این جلسه ادامه یافت و در نهایت همه حاضران، میهمان سفره اطعام قرآن شدند.

 

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سردبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۱:۳۰
0
0
مراسم ساده قرائت به بهانه سالگرد ازدواج خوبه ولی سیستم دکور و مبل به این حال و هوا نمیخوره
captcha