شرایط نامساعد ۶۰ مدرسه شبانه‌روزی جنوب کرمان
کد خبر: 3735589
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
اسکندری‌نسب اعلام کرد:

شرایط نامساعد ۶۰ مدرسه شبانه‌روزی جنوب کرمان

گروه اجتماعی - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۹ هزار دانش‌آموز در ۶۰ مدرسه شبانه‌روزی منطقه جنوب کرمان مشغول به تحصیل هستند که در شرایط بسیار نامساعدی به سر می‌برند.

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان امروز شنبه، 13 مرداد در جلسه شورای آموزش و پرورش جنوب کرمان گفت: در جنوب کرمان حدود یک‌سوم جمعیت دانش‌آموزی معادل 139 هزار و 866 نفر در 2 هزار و 334 آموزشگاه در قالب 12 هزار و 443 کلاس درس هفت منطقه آموزشی مشغول به تحصیل هستند که توسط 11 هزار و 246 نفر از کارکنان فرهنگی خدمات‌دهی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه معلمان در این منطقه با وجود محدودیت‌های فراوان و کمترین امکانات آموزشی مجدانه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را بر عهده دارند، افزود: جنوب استان کرمان در دولت تدبیر و امید در ردیف سه استان محروم کشور قرار گرفت و تمهیدات خوبی برای آن اندیشیده شد.
اسکندری‌نسب با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها 159 دانش‌آموز در این هفت منطقه آموزشی تحصیل می‌کردند، اما امروز تعداد آن‌ها به مرز 140 هزار نفر رسیده است، بیان کرد: با وجود تمام تلاش‌های نظام طی این 40 سال همچنان شاهد محرومیت در منطقه جنوب کرمان هستیم که البته خشکسالی‌های متوالی 20 ساله بر آن بی‌تأثیر نبوده است.
وی با اشاره به اینکه 9 هزار دانش‌آموز در 60 مدرسه شبانه‌روزی این منطقه مشغول به تحصیل هستند که در شرایط بسیار نامساعدی به سر می‌برند، تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی، آب و برق مدارس، مسائل رفاهی فرهنگیان و به‌روز نبودن تجهیزات که موجب عدم موفقیت در رشته‌های فنی و حرفه‌ای شده است از جمله مشکلات مربوط به جنوب کرمان است.
اسکندری‌نسب اظهارکرد: طی انعقاد تفاهمنامه با صندوق ذخیره ارزی 220 واحد مسکونی ویژه فرهنگیان پنج شهر جنوبی در شهرستان کهنوج احداث می‌شود، امیدواریم، سفر وزیر دستاوردهای خوبی برای مردم این منطقه داشته باشد و به خوبی سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر اینکه مشکل کمبود نیروی انسانی را با مدیریت صحیح برطرف می‌کنیم، گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان با حضور ناظران به خوبی در حال انجام است و تاکنون با مشکلی در این زمینه مواجه نبودیم و رعایت حال مردم در دستور کار ما قرار دارد.
وی اذعان کرد: اگر آموزش و پرورش دغدغه تمام مسئولان باشد و در رأس امور قرار گیرد، بسیاری از مشکلات ما برطرف می‌شود بر همین اساس از مدیران جنوب کرمان تقاضا می‌شود، همکاری لازم را با ما در این زمینه انجام دهند، قطعاً آثار مثبت آن به خود آن‌ها بر می‌گردد.
انتهای پیام

captcha