679 پرونده اشتغال‌ مددجویان روستایی سیستان و بلوچستان در کارگروه ملی
کد خبر: 3735635
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

679 پرونده اشتغال‌ مددجویان روستایی سیستان و بلوچستان در کارگروه ملی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری یک‌هزار و 263 پرونده اشتغال مددجویان و افراد جویای کار مناطق روستایی این استان تشکیل شده که از این تعداد، 679 پرونده به کارگروه ملی اشتغال روستایی معرفی شده است.

679 پرونده اشتغال‌ مددجویان روستایی سیستان و بلوچستان در کارگروه ملی

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد، از ابتدای سال‌جاری یک‌هزار و 263 پرونده اشتغال مددجویان و افراد جویای کار مناطق روستایی این استان تشکیل شده که از این تعداد، 679 پرونده به کارگروه ملی اشتغال روستایی معرفی شده است.
سید مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد استان در این خصوص بیان کرد: امسال دولت 104 هزار میلیارد تومان برای توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی به مددجویان استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.
مدیرکل کمیته امداد استان افزود: در این رابطه، کل اشتغال مقرر شده برای استان سیستان و بلوچستان از محل اعتبارات تسهیلات روستایی و عشایری چهار هزار و 100 شغل جدید است.
وی ادامه داد: با همکاری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان، دهیاران، معتمدان، فرمانداران، بخشداران و تلاش جدی همکاران کمیته امداد تاکنون هزار و 263 پرونده تشکیل شده که از این تعداد 679 پرونده به کارگروه ملی ارسال و مابقی به عنوان درخواست متقاضیان در حال پیگیری و آماده ثبت در سامانه کارا است.
عبادی یادآور شد: انتظار می‌رود که تا پایان مردادماه سال‌جاری این روند با جدیت ادامه پیدا کند و تمام سهمیه استان سیستان و بلوچستان جذب شود.
وی اعلام کرد: این اعتبار شامل مددجویان و سایر نیازمندان جویای کار مناطق روستایی بوده که امید است با تلاش همکاران بیش از سهمیه اعلام شده جذب صورت پذیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان افزود: سهمیه ادارات کمیته امداد شهرستان های مختلف این استان که دارای مناطق روستایی بوده ارسال و نسبت به اطلاع رسانی گسترده موضوع از طریق دهیاری‌ها و مسئولان شوراهای اسلامی روستا، بخشداری‌ها و ثبت نام و پذیرش درخواست‌های تسهیلات در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، دامداری، خدمات و حمل و نقل از ساکنان این مناطق اقدام شده است.
عبادی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری 836 طرح و فرصت شغلی اجرا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد داشته است، گفت: 115 مورد تسهیلات بانکی و امدادی نیز به مددجویان اعطا شده که در مقایسه با عملکرد چهار ماهه سال جاری نسبت به عملکرد چهارماهه سال گذشته 167 درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

captcha