مستند پلاک با محوریت زندگی‌نامه 3000 شهید استان زنجان تهیه می‌شود
کد خبر: 3735753
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

مستند پلاک با محوریت زندگی‌نامه 3000 شهید استان زنجان تهیه می‌شود

گروه فرهنگی- مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مستند پلاک با محوریت زندگی‌نامه 3000 شهید استان زنجان تهیه می‌شود.

مستند پلاک با محوریت زندگی‌نامه 3000 شهید استان زنجان تهیه می‌شود
به گزارش ایکنا از زنجان، مرتضی صفری در دیدار با معاون فرهنگی و آموزشی سازمان بنیاد شهید و امورر ایثارگران اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که ایران اسلامی به برکت خون شهیدان در اوج اقتدار و سربلندی است و ما در رسانه ملی و استانی وظیفه حفظ این دستاوردها و انتقال آن به نسل‌های آینده را برعهده داریم.
وی تصریح کرد: انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین جان‌فشانی شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان ایران اسلامی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، نیاز امروز جامعه است که پرداختن به آن از اولویت‌های مهم رسانه به‌شمار می‌رود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با تأکید بر توجه بیش از پیش به فرهنگ جهاد و شهادت ابراز کرد: باید از رفتار و منش دلاورمردانی را که در دوران دفاع‌مقدس، از جان عزیزشان گذشتند تا استقلال و امنیت نظام اسلامی حفظ شود، الگوبرداری کرد.
صفری توسعه فرهنگ شهادت را عامل ناکامی دشمن در تهاجم فرهنگی دانست و تصریح کرد: راهبردهای اصلی رسانه استانی در سال‌جاری، پرداخت به شعار سال، تهدیدات فضای مجازی در حوزه‌های مختلف و تبیین ارزش‌های جهاد و دفاع‌مقدس است.
این مسئول با اشاره به اینکه دفاع‌مقدس بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، گنجینه بی‌پایان معارف ایثار و از خودگذشتگی بی‌مثال شهیدان گلگون‌کفن دفاع از اسلام و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: باید زمینه‌ای برای تولید و پخش برنامه پلاک در شبکه اشراق فراهم آورد تا با محوریت قرار دادن پرداخت به زندگی‌نامه و فرازی از وصایای ارزشمند ۳۰۰۰ شهید هشت سال دفاع‌مقدس استان زنجان، فضای پایتخت شور و شعور حسینی را آکنده به عطر شهادت کند.
معاون فرهنگی و آموزشی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از عملکرد تأثرگذار رسانه استانی در تولید برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: باید تلاش‌ها برای نهادینه‌ کردن و تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت که از دستاوردهای ارزشمند سال‌های دفاع‌مقدس بوده است، افزایش یابد.
حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد با بیان اینکه جنبه‌های فرهنگی و آموزشی انقلاب و دفاع‌مقدس باید یادآوری شده و از نسل کنونی به نسل دیگر منتقل شود، ادامه داد: ایثار از ارکان امنیت به‌شمار می‌رود و عقاید مذهبی و دینی عامل اقتدار محسوب می‌شوند.
وی خانواده‌های معظم شهدا را ذخایر ارزشمند و معنوی انقلاب و چراغ درخشان جامعه هواند و گفت: خواستار ثبت خاطرات شفاهی خانواده‌های ایثارگران در صدا وسیما و سایر رسانه‌ها هستیم.
علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز زنجان تاکنون تعامل گسترده‌ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ترویج و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت داشته است، گفت: رسانه استانی با تولید و پخش مجموعه فاخر پلاک، یادواره‌ها، مستندهای فاخر شهدای استان و مدافعان حرم و سریال‌های با موضوع جهاد و شهادت تاکنون نقش خود را در این حوزه به خوبی ایفا کرده است.
انتهای پیام
captcha