حلقه‌حلقه کردن واحدهای جامعه به بهانه های مختلف خیانت به نظام است
کد خبر: 3735822
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳

حلقه‌حلقه کردن واحدهای جامعه به بهانه های مختلف خیانت به نظام است

گروه فرهنگی- فرماندار همدان گفت: حلقه‌حلقه کردن واحدهای جامعه به بهانه های مختلف خیانت به نظام است.

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از مهر، علی تعالی  فرماندار همدان ظهر شنبه در مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تقویت همگرایی و ایجاد وحدت و همدلی بین آحاد جامعه عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران در برهه‌های زمانی مختلف در معرض خطرات و آسیب‌های داخلی و برون‌مرزی بوده اما در سایه وحدت و هم‌افزایی از این بحران‌ها عبور کرده است.

فرماندار همدان به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه دشمن درصدد است تا از طریق فضای مجازی و استفاده از توان رسانه ای فشار روانی گسترده ای را بر مردم وارد کرده و انسجام و وحدت مردم را خدشه‌دار کند، گفت: در این شرایط رسانه‌ها باید علاوه بر انعکاس واقعیت ها موارد را آنگونه که هست به اطلاع مردم برسانند.

تعالی اعتمادسازی را از وظایف رسانه ها برشمرد و عنوان کرد: رسانه‌ها باید با انعکاس واقعیت‌ها از سیاه‌نمایی دشمن جلوگیری کرده و نقاط مثبت و مباحثی که برای مردم از ارزش بالایی برخوردار است را اطلاع رسانی کنند.

 

مردم خیانت گروه‌های نفاق را فراموش نخواهند کرد

فرماندار همدان بابیان اینکه باید از ورود به مسائل تفرقه انگیز خودداری کرد چراکه حلقه حلقه کردن واحدهای جامعه به بهانه های مختلف خیانت به نظام است، گفت: برخی از گروه‌هایی که امروز در خارج از کشور به عنوان دلسوز مردم برخی از افراد جامعه را تغذیه می کنند در گذشته امتحان خود را در پس داده‌اند کمااینکه مردم خیانت گروه‌های نفاق را فراموش نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه مردم از وجود برخی نارسایی ها گله مند بوده اما در عین حال هوشیار بوده و بصیر هستند، گفت: با تغییرات دولت و تصمیمات مجلس و هماهنگی بین سران ۳ قوه از این مرحله حساس امروزی نیز عبور خواهیم کرد.

تعالی در ادامه به ذکر مطالبی پیرامون وضعیت اعتبارات شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: اعتبارات همدان در سال گذشته ۶۳ میلیارد تومان بود که ۲۰ میلیاردتومان آن به شهرستان همدان تخصیص یافت و ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه گاز و نفت و ۳۷ میلیارد تومان نیز اعتبارات متوازن اعلام شد که از این میان ۵۳ درصد اعتبارات استان، ۹۰ درصد اعتبارات نفت و گاز و ۲۶ درصد اعتبارات متوازن تخصیص یافت.

امسال با توجه به وضعیت کشور اعتبارات استانی و شهرستانی کاهش یافته است فرماندار همدان با بیان اینکه امسال با توجه به وضعیت کشور اعتبارات استانی و شهرستانی کاهش یافته است، عنوان کرد: اعتبارات شهرستان همدان در سال جاری ۵۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان علاوه بر این اعتبارات بخش راه و آب جذب شده است.

وی بابیان اینکه فرمانداری درحوزه مباحث شهری به شهرداری همدان کمک کرده است، گفت: ۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه بلوار ارم همدان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به تعریض محور امامزاده کوه و بازدید استاندار همدان از این محور، عنوان کرد: مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار برای راهسازی و  یک میلیارد تومان دیگر نیز برای برق رسانی این محور در نظر گرفته شد.

فرماندار همدان در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاران به موضوع تنظیم بازار اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از نقایص بازار همدان موضوع قیمت گذاری است، افزود: متاسفانه هنوز هم بسیاری از مغازه ها از درج قیمت بر روی کالاها خودداری می کنند که بارها در مراجعه حضوری به بازار همدان و بررسی موضوع، این نکته را به تعزیرات گوشزد کرده ایم.

وی به افزایش قیمت گوشت قرمز در همدان اشاره کرد و بابیان اینکه طی رایزنی صورت گرفته با جهادکشاورزی همدان هفته‌ای ۲۰ تن گوشت قرمز به بازار وارد می شود، گفت: گوشت تنظیم بازاری در فروشگاه های زنجیره ای همدان توزیع می‌شود.

وی گفت: موج شکل گرفته از گرانی در کشور خود خواسته نیست و دولت در حال مدیریت و تثبیت قیمت‌هاست، با این حال، دولت تصمیماتی برای جانمایی در مراکز استانها برای اعتراضات اقشار مردم در زمینه گرانی در نظر گرفته که مردم بتوانند خواسته های خود را مطرح کنند.

تعالی از احتمال افزایش قیمت نان در ماه‌های آینده نیز سخن گفت و عنوان کرد: افزایش قیمت نان تصمیمی سراسری است و اتحادیه نانوایی‌ها براساس افزایش هزینه جاری و دستمزد کارگران خواستار افزایش قیمت نان شده است که موضوع در دست بررسی است و به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.

فرماندار همدان در توضیح بیشتری در خصوص پروژه بلوار ارم همدان بابیان اینکه این بلوار در فصل تابستان و شبهای سال جمعیت متراکمی را در خود جای می دهد، عنوان کرد: طرحی از سوی مشاوران تهیه شده که در آن ایجاد محل های فرهنگی ضمن اجرای پروژه مدنظر قرار گرفته است.

تعالی بااشاره به درنظر گرفتن پارکینگ خودروها در این محور عنوان کرد: اجرای این پروژه در فاز اول حدود ۱۰ میلیار تومان اعتبار نیاز دارد که مبلغی حدود ۳ تا ۴ میلیاردتومان به این پروژه کمک شده است.

وی به اجرای زیرگذر سرخ آباد در محور ملایر به همدان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه سال ها در ورودی ملایر به همدان اقدام عمرانی قابل توجهی انجام نشده بود،  گفت: با کمک اعتبارات شهرستانی و اعتبارات شهرداری طرح عریض کردن محور و اجرای رفوز این مسیر مدنظر قرار گرفت کمااینکه زیرگذر سرخ آباد نیز روستاهای قرار گرفته در دو طرف این جاده را به هم مرتبط خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha