«گام دوم تا رتبه برتر»؛ ویژه داوطلبان علوم قرآن و حدیث منتشر شد
کد خبر: 3735853
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

«گام دوم تا رتبه برتر»؛ ویژه داوطلبان علوم قرآن و حدیث منتشر شد

گروه اندیشه ــ کتاب مجموعه تست‌های دروس تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث، ویژه داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد و دکتری رشته علوم قرآن و حدیث به قلم مهدی اسماعیلی صدرآبادی و با عنوان «گام دوم تا رتبه برتر» منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ در مقدمه این کتاب آمده است قرآن وسیله هدایت همه مردم است، تحصیل در رشته‌ای که اساس آن کلام وحی و کلام معصومین (ع) است بر همین هدف کلی استوار است؛ زیرا محصّل هم زمینه هدایت را برای خود شخص فراهم می‌کند و هم زمینه‌ساز هدایت دیگری می‌شود.

در این راستا رشته علوم قرآن و حدیث در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدوین شده است که در مقطع ارشد بالغ بر ۱۰ گرایش دارد و این گرایش‌ها متناسب با دروس قرآنی یا تفسیری به چهار گروه کلی علوم قرآن و حدیث، علوم قرآن، علوم حدیث و تفسیر تقسیم می‌شوند. طبق آزمون ارشد سال‌های اخیر تعداد سؤالات تخصصی این رشته شامل ۲۰ سؤال علوم قرآن، ۲۰ سؤال تفسیر و ۲۰ سوال حدیث بوده است.

این کتاب مجموعه‌ای از سؤالات عمومی و تخصصی کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث در دو جلد مجزا است که کتاب پیش روی جلد دوم این مجموعه با عنوان «گام دوم تا رتبه برتر» شامل دروس تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث است که در سه بخش علوم قرآن، تفسیر و حدیث خلاصه می‌شود و هر بخش شامل فصل‌هایی به شرح زیر است:

بخش اول: علوم قرآن؛ شامل بخش اول: الاتقان فی علوم القرآن، فصل دوم: جواهرالبلاغه و فصل سوم: تاریخ قرآن

بخش دوم: تفسیر؛ شامل فصل اول: تفسیر سوره‌های قرآن و فصل دوم: تاریخ تفسیر

بخش سوم حدیث؛ شامل فصل اول: درایةالحدیث، فصل دوم: علم‌الحدیث، فصل سوم: تاریخ حدیث، فصل چهارم: مصطلح‌الحدیث و فصل پنجم: سؤالات پراکنده

هر کدام از فصول با طبقه‌بندی خاص خود تست‌های کنکور ارشد از سال ۷۲ تا ۹۷ را در بردارد و پاسخ آن‌ها به صورت تشریحی و نیمه تشریحی در پایان هر مبحث آورده شده است.

از مزیت‌های این کتاب، نخست می‌توان به طبقه‌بندی سؤالات به صورت مبحث‌های جدا در هر بخش اشاره کرد. همچنین پاسخ‌های تشریحی و دسترسی آسان به آن‌ها از دیگر امتیازات این کتاب است؛ به طوری که بعد از اتمام سؤالات هر مبحث، پاسخ آن سؤالات نیز آمده است. اضافه بر آن، این کتاب جامع‌ترین و ارزان‌ترین مجموعه تست‌های کنکور کارشناسی ارشد در این رشته است.

در مجموع این کتاب دربردارنده ۶۵۳ تست علوم قرآن، ۳۹۹ تست تفسیر و ۶۵۰ تست حدیث به صورت طبقه بندی شده با پاسخ تشریحی است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این اثر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۸۵۶۶۳ سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

captcha