جهاد دانشگاهی، وفاداری خود به نظام را ثابت کرده است
کد خبر: 3735983
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
رئیس دانشگاه قم:

جهاد دانشگاهی، وفاداری خود به نظام را ثابت کرده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو خبرگان رهبری گفت: جهاد دانشگاهی در صحنه های مختلف انقلابی، وفاداری خود را به نظام ثابت و دین خود را ادا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در گفت و گو با ایکنا از قم؛ با گرامیداشت سال روز تأسیس جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در سال 59 به عنوان یک نهاد انقلابی با حضور جمعی از دانشجویان پیرو خط امام تشکیل شد تا بتوانند نیازهای فنی و تخصصی جامعه را برآورده کرده و در عرصه فرهنگی نیز به فعالیت بپردازند.
رئیس دانشگاه قم افزود: خودباوری مهمترین عنصر موفقیت اعضای جهاد دانشگاهی بود و تا به امروز با خوداتکایی و خودباوری در بسیاری از عرصه ها به خدمت صادقانه پرداخته اند و توانمندی خود را به اثبات رسانده‌اند.
وی تصریح کرد: با اینکه جهاد دانشگاهی بودجه دولتی ندارد و در حال حاضر نیز با مشکلات اقتصادی مواجه است اما هیچ گاه دست از تلاش و حضور به موقع در رفع نیازهای کشور برنداشته است. جهاد دانشگاهی در واقع یک نهاد فرهنگی، پژوهشی، آموزشی است که رسالت های مهمی را بر دوش دارد و کارنامه درخشانی را از خود برجای گذاشته است.
وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در صحنه های مختلف انقلابی، وفاداری خود را به نظام ثابت و دین خود را ادا کرده است.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: فعالیت های فرهنگی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی همواره راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات بوده است. نیروهای توانمند و نخبگان جهاد دانشگاهی توانسته اند خود را با نیازهای کشور همگام کنند و حرکت های علمی کشور  را شتاب بخشند.
دیرباز یادآور شد: این نهاد انقلابی همواره مورد عنایت رهبر انقلاب بوده اند و انصافا نیز طبق منویات رهبری حرکت کرده و خدمات ارزنده ای ارائه کرده اند. تفکر جهادی نیروهای جهاد دانشگاهی در جهت توسعه و پویایی کشور نقش به سزایی داشته است. امروز در شرایط سخت تحریم ها و حیله گری دشمنان انتظار می رود با مدیریت جهادی و با تکیه بر علم و دانش نوین، نیازهای جامعه را شناسایی کرده و در صدد رفع نیازها برآیند.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: جهاد دانشگاهی تجربیات موفقی در زمینه ناباروری و سلول های بنیادی و تجاری سازی علوم و تبدیل علم به ثروت دارد و در جهت کارآفرینی و اشتغال زایی نیز توان خود را اثبات کرده است.
وی گفت: انتظار می رود جهاد دانشگاهی در تعامل با مراکز علمی و تحقیقاتی همچون مرکز رشد و پارک علم و فناوری در جهت نیازهای اقتصادی امروز کشور با تقسیم کار و فعالیت های گسترده گام های اساسی بردارد.

انتهای پیام

captcha