تلاش برای رسیدن به خودکفایی خراسان‌جنوبی در بحث داوری قرآن
کد خبر: 3735995
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

تلاش برای رسیدن به خودکفایی خراسان‌جنوبی در بحث داوری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بحث تربیت داور قرآن کریم یکی از خلأهای استان بود، گفت: امیدواریم با برگزاری دوره‌های تربیت داور قرآن کریم، به خودکفایی برسیم.

تلاش برای رسیدن به خودکفایی خراسان‌جنوبی در بحث داوری قرآن

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دوره تربیت داور صوت و لحن، حسن حفظ و تجوید در استان برگزار شد.
وی افزود: دوره تربیت داور صوت و لحن با حضور استاد یار احمدی، دوره تربیت داور حسن حفظ با حضور استاد امیر آقایی و دوره تربیت داور تجوید با حضور استاد سید محسن موسوی بلد از اساتید برجسته قرآنی برگزار شد.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ نفر از بانوان و آقایان در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: این دوره‌ها در راستای تربیت داور متخصص در حوزه قرآن و داوری مسابقات قرآنی و تربیت کادر متخصص در این حوزه برگزار شد.
سلمانی با بیان اینکه بحث تربیت داور قرآن کریم یکی از خلاهای استان بود، اظهار کرد: زیربنای توسعه قرآنی کادر متخصص است که از سال گذشته به این امر اهتمام گذاشته‌ایم.
وی بیان کرد: سعی خواهیم کرد تا پایان سال جاری دوره‌های تربیت متخصص داوری را در بسیاری از مناطق استان برگزار کنیم.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این دوره‌ها، در حوزه داور قرآن کریم به خودکفایی برسیم.
سلمانی با بیان اینکه امسال نیز آموزش‌های تخصصی و تربیت کادر متخصص در برنامه‌های امور قرآنی دیده شده است، افزود: در حوزه آموزش قرائت قرآن که تاکنون در استان انجام نشده، نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که از جمله آن‌ها قرائت سطح پنج و سطح شش خواهد بود.
وی با بیان اینکه دوره قرائت سطح پنج و سطح شش در شش ماهه دوم امسال برگزار خواهد شد، تصریح کرد: دوره‌های تربیت معلم قرآن در رشته های مختلف، دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن و برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی از جمله برنامه‌های امسال خواهد بود.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد:در برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی که سال گذشته برگزار شد، در کشور بالاترین جایگاه را به لحاظ تاثیرگذاری و کیفیت کارگاه‌ها داشته‌ایم.
سلمانی با بیان اینکه در پاییز امسال نیز کارگاه‌های سبک زندگی با حضور اساتید برجسته برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای برای استعدادهای قرآنی داریم و سومین سالی است که این برنامه‌هادر حال برگزاری است.
وی یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های قرآنی و محافل قرآنی و حمایت از خانه‌های قرآنی شهری و روستایی از دیگر برنامه‌های امسال است.
انتهای پیام

captcha