تحکیم ارکان اصلی انقلاب؛ از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
کد خبر: 3736047
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

تحکیم ارکان اصلی انقلاب؛ از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه برگزاری مراسم و آیین‌های مختلف وظیفه این شورا است اظهار کرد: تحکیم ارکان اصلی انقلاب اسلامی به‌ویژه رکن اصلی ولایت فقیه از اهداف و کارکردهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

به گزارش ایکنا از کرمان، مهدی صدفی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان دیروز یکشنبه، 14 مرداد در همایش یاوران شورا در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان گفت: هر جامعه‌ای روزهای ماندگاری را در تقویم خود ثبت کرده و برای این مناسبت و رخدادها، آیین‌های نکوداشتی را برگزار می‌کند.
وی افزود: این در حالی است که در کشور ما به برگزاری برخی مراسم نگاه اعتقادی وجود دارد و برگزاری برخی مراسم در جامعه ریشه در اعتقادات دینی و اعتقادی ما دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به کارکردهای مناسبت ها اشاره و تصریح کرد: مهمترین کارکرد برگزاری مراسم، حفظ وحدت کلمه، تقویت بنیه معنوی جامعه و تقویت بنیه دفاعی است.
وی با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه برگزاری مراسم و آیین‌های مختلف وظیفه این شورا است اظهارکرد: تحکیم ارکان اصلی انقلاب اسلامی بویژه رکن اصلی ولایت فقیه از اهداف و کارکردهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
صدفی تأکید کرد: مهمترین رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: یکی از محورهای مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی است‌.
وی اظهارکرد: در فرهنگ شیعه علاوه بر عقلانیت، موضوعات مختلف از جمله شور، احساس و عاطفه به عنوان مولفه‌های مهم و تأثیرگذار زندگی بشری وجود دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: آحاد مختلف مردم در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی در تعظیم شعائر دینی احساس مسئولیت می‌کردند که در 12 مرداد 58 شورای هماهنگی به فرمان امام خمینی(ره) و با مشارکت بزرگان نظام و انقلاب تشکیل شد.
صدفی گفت: ایجاد بستر مناسب در راستای تعظیم شعائر دینی و ایام‌الله، زنده نگه‌ داشتن و نکوداشت مناسبت‌های مختلف انقلاب اسلامی از جمله اهداف تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
وی تصریح کرد: تقویت بنیه معنوی و دینی جامعه، تقویت وحدت کلمه و وفاق ملی‌ و همدلی، تقویت روحیه شادابی و نشاط، افزایش وجاهت نظام در دنیا، تقویت بنیه دفاعی و دفع تهدیدات دشمن، ایجاد ثبات و آرامش در جامعه و امیدبخشی از کارکردهای اجرای مناسبت‌ها است.
انتهای پیام

captcha