اتحادیه مدغم بارقه‌های امید را در مؤسسات ایجاد کرد/ تعلل تهران در تشکیل اتحادیه استان‌ها
کد خبر: 3736179
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱

اتحادیه مدغم بارقه‌های امید را در مؤسسات ایجاد کرد/ تعلل تهران در تشکیل اتحادیه استان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرعامل اتحادیه مدغم استان مرکزی با بیان اینکه ادغام هم زمان زیادی را در ساماندهی از ما گرفت و هم بارقه‌های امید در بین مؤسسات ایجاد کرد، افزود: اتحادیه کشور باید با حضور تمامی استان‌ها تشکیل شود ولی اتحادیه تهران این مساله را به تعویق می‌اندازد.

اتحادیه مدغم بارقه‌های امید را در موسسات ایجاد کرد/ تعلل اتحادیه تهران در تشکیل اتحادیه استان‌ها

پیمان عین‌القضاتی، مدیر عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی پیرامون روند فعالیت این اتحادیه در استان اظهار کرد: اتحادیه کشور باید با تمامی استان‌ها تشکیل شود ولی اتحادیه تهران این مساله را به تعویق می‌اندازد و موجب بوجود آمدن شبهه و سوالات بسیاری شده است.
وی ادامه داد: نمایندگان استانی برای پیگیری موضوع فوق کمیته‌ای تشکیل دادند و نماینده ما هم از استان مرکزی در این کمیته حضور پیدا کرده است و متاسفانه به پاسخ روشن و واضحی دست پیدا نکرده‌ایم. ادامه این روند به سوء‌تفاهمات و سوء‌برداشت‌ها اضافه می‌کند و فرصت‌سوزی بسیاری را ایجاد کرده است.

بلاتکلیفی موسسات قرآنی
مدیرعامل اتحادیه مدغم استان مرکزی افزود: علی‌رغم اینکه پیش‌بینی می‌شد با تاسیس اتحادیه مدغم بتوان به صورت صنفی و یک نهاد مستقل در بخش اجرای برنامه‌ها و مطالبه‌گری اقدامات و کارهای خوبی صورت پذیرد اما، با بیش از گذشت یک سال از موضوع اتحادیه مدغم، تمامی استان‌ها کارهای خود را انجام دادند و تهران در بحث ادغام موفق نبوده است. هر دلیلی داشته باشد منطقی نیست و جامعه قرآنی ضرر می‌بیند، زیرا ادغام هم زمان زیادی را در ساماندهی از ما گرفت و هم بارقه‌های امید در بین موسسات ایجاد کرد. در حال حاضر عملا موسسات قرآنی اظهار ناامیدی و بلاتکلیفی دارند.
عین‌القضاتی گفت: در حال حاضر درماه دوجلسه جلسات اتحادیه را درسطح استان برگزار می‌کنیم اما، تصمیم‌های ما متاثر از تهران است و هنگامی که از تهران حرکتی شکل نگیرد، نهاد‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی هم میل و رغبتی نسبت به فعالیت‌های اتحادیه‌های مدغم نشان نمی‌دهند.

راه‌اندازی سایت اتحادیه مدغم استان مرکزی
وی بیان کرد: راه‌اندازی سایت اتحادیه مدغم استان را به منظور اطلاع موسسات از برنامه‌ها و اخبار در نظر داریم. تاکنون اعتباری از سوی شورای توسعه قرآنی در اختیار اتحادیه مدغم استان قرار نگرفته است و باید گفت دورنمای روشنی از تخصیص اعتبارات به اتحادیه‌های مدغم در کشور مشخص نیست.

لزوم تغییر روش‌های آموزشی
مدیر عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در جامعه به کارهای اشتراکی که چند موسسه با هم دنبال می‌کنند، باید توجه کرد. معتقدیم فعالیت موسسات قرآنی باید با توجه به تغییرات اخیر شکل پذیرد. باید موسسات روش‌های آموزشی را تغییر دهند و به سمت کاربردی کردن مفاهیم قرآنی پیش بروند. در برهه‌ای قرار داریم که ذائقه مخاطبان تغییرکرده و روش‌های تدریس کتب قرآنی هم باید تغییر کند.
عین‌القضاتی در پایان افزود: با همکاری اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی برگزاری اولین همایش جشنواره گروه تواشیح و جمع‌خوانی را در دو بخش خواهران و براداران در دستور کار داریم به طوری که آیین‌نامه تدوین شده است و در نیمه‌دوم سال 97 اجرایی می‌شود.
انتهای پیام

captcha