ضرورت تفسیر و تبیین خطبه غدیر برای نسل جوان
کد خبر: 3736276
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

ضرورت تفسیر و تبیین خطبه غدیر برای نسل جوان

گروه فعالیت‌های قرآنی- مربی حفظ قرآن‌کریم با تاکید بر ضرورت تفسیر و تبیین خطبه غدیر برای نسل جوان، گفت: ترویج خطبه غدیر باید به مدارس، دانشگاه‌ها و حتی حوزه‌های علمیه کشیده شود.

ضرورت تفسیر و تبیین خطبه غدیر برای نسل جوان

مریم عسگری در گفت وگو با ایکنا از البرز به اجرای طرح حفظ خطبه غدیر اشاره و اظهارکرد: امسال کلاس‌های حفظ قرآن روزهای یکشنبه و سه شنبه ویژه بزرگسالان در دارالقرآن امامزاده حسن(ع) کرج برگزار می‌شود و در کنار این کلاس‌ها برنامه حفظ خطبه غدیر با نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(ع) نیز اجرا می‌شود.
وی افزود: این طرح با مشارکت 30 قرآن‌آموز اجرا می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرآن‌آموزان تا عیدغدیر خم، موفق به حفظ خطبه غدیر خواهند شد.
این حافظ کل قرآن‌کریم بیان کرد: خطبه غدیر چکیده‌ای از دایرة‌المعارف اسلام ناب محمدی است که حضرت رسول‌اکرم(ص) در روز غدیر انشا فرمودند و در زمینه توحید، نبوت، معاد، امامت، مهدویت، امر به معروف و نهی از منکر، حج و موضوعات دیگر است که متأسفانه این خطبه با این محتوای غنی از نظر مردم مغفول مانده است.
عسگری تاکید کرد: حفظ این خطبه ارزشمند برکات و اثرات خاصی در شخصیت و زندگی افراد می‌گذارد لذا باید در زمینه حفظ خطبه غدیر فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد و یا در مراسم‌های مختلف، چه در جشن‌ها و چه در عزاداری‌ها در مورد فضائل حفظ این خطبه مطالبی گفته شود.
این مربی قرآنی گفت: مسؤلان باید تلاش کنند که بحث خطبه غدیر به مدارس، دانشگاه‌ها و حتی حوزه‌های علمیه کشیده شود که در این صورت شاید بتوانیم کمی از غبار مظلومیت و غربت امیرالمومنین(ع) و این خطبه شریف را در بین مردم کم کنیم.
انتهای پیام./

captcha