ایجاد وقف‌های قرآنی زمینه ساز اجرای گسترده برنامه‌های قرآنی می‌شود
کد خبر: 3736462
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

ایجاد وقف‌های قرآنی زمینه ساز اجرای گسترده برنامه‌های قرآنی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با برگزاری برنامه‌های مختلف و مسابقات سراسری قران کریم نخبگان زیادی را در سطح بین المللی تربیت نماید.

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز شاهد آن هستیم که همه دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی و اقشار مختلف جامعه برای حفظ و قرائت قرآن کریم باشور نشاط مضاعفی فعالیت می‌کنند و در مسابقات قرآن کریم نیز حضور گسترده‌ای دارند.
وی خاطر نشان کرد: اگر امروز دچار مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کشور هستیم به دلیل نبود انسجام و وحدت و همچنین فاصله داشتن با فرهنگ قرآن کریم در جامعه است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه توانسته است به عنوان متولی امور قرآنی با اجرای برنامه‌ها و مسابقات قرآنی در کشور باعث ایجاد زمینه‌ای برای تربیت و آموزش قاریان و حافظان برتر در سطح و تراز بین‌المللی را فراهم نماید و امروز شاهد آن هستیم که نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قران کریم رتبه‌های برتر را از آن خود می‌کنند که نمونه بارز این موضوع نیز موسی معتمدی و اصفهانیان دو نخبه قرآنی که از استان اصفهان هستند که در مسابقات بین‌المللی شرکت کردند و رتبه‌های برتر را نیز به خود اختصاص دادند.
حجت‌الاسلام صادقی در ادامه به نیاز وقف‌های جدید با موضوع قران کریم برای ترویج وحی الهی اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه متاسفانه همیشه در تامین بودجه مسابقات قرآنی و برنامه‌های قرآنی با مشکلات مالی و اعتباری مواجه بوده است و برای تامین این هزینه‌ها و ترویج فرهنگ قران کریم نیز کمیته‌های یاوران وقف بامحوریت قرآن کریم ایجاد کرده تا این امر زمینه را برای فعالیت‌های بیشتری قرآنی فراهم کند.
وی در ادامه بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان آمادگی آن را دارد تا در حد توان در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم با ارگان‌ها و ادارات مختلف همکاری و تعامل داشته باشد.
انتهای پیام

captcha