نتايج تحقيقات پنج کشور درباره یهودی‌ستیزی و مسلمانان
کد خبر: 3736530
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

نتايج تحقيقات پنج کشور درباره یهودی‌ستیزی و مسلمانان

گروه بین‌الملل - پنج کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک و هلند درباره یهودی‌ستیزی و ارتباط آن با مسلمانان تحقیق و نتایج آن را منتشر کردند.

به گزارش ایکنا؛ نتایج تحقیقات در پنج کشور اروپایی از جمله آلمان نشان داد که میان مهاجرت مسلمانان به اروپا و افزایش یهودی‌ستیزی در این کشور ارتباطی وجود ندارد و یهودی‌ستیزی در این کشورها مشکلی است که در میان اکثریت جامعه دیده می‌شود.

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به نقل از پایگاه خبری «ولت» اعلام کرد: محققان در کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک و هلند زیر نظر موسسه مطالعات یهودی‌ستیزی «پیرز» لندن، ارتباط میان افزایش مهاجرت از کشورهای عربی و سایر کشورهای اسلامی از سال ۲۰۱۴ و شکل‌گیری پدیده یهودی ستیزی در اروپا را مورد بررسی قرار داده‌اند.

نتایج این تحقیقات نشان داد که افزایش جرائم با عنوان یهودی‌ستیزی که در سال‌های اخیر ثبت شده است، به افزايش مهاجرت از شمال آفريقا و خاورميانه در کشورهای اروپایی ارتباطی ندارد. بلکه یهودی‌ستیزی از گذشته در میان شهروندان اروپایی وجود داشته است. جرائم مرتبط با یهودی‌ستیزی در آلمان نیز عمدتا توسط راستگرایان افراطی و غیر مسلمانان، انجام شده است.

با این حال، محققان همچنین یادآور شده‌اند که در این پنج کشور، نگرش‌های ضدیهودی، در میان اقلیتی از مسلمان دیده می‌شود. واضح  است که یهودی‌ستیزی در آلمان، ارتباطی به مسلمانان ندارد، بلکه فقط گروه کوچکی از مسلمانان به این امر تمایل دارند. به عنوان مثال، در این تحقیقات، نیمی از پاسخ‌دهندگان با ریشه‌های ترکی گفته‌اند که آنها نگرش مثبتی به یهودیان دارند و ۳۰ درصد جوابی نداده‌اند. همچنین ۲۱ درصد گفته‌اند که نسبت به یهودیان نگرش منفی دارند.

این در حالی است که در میان سایر مسلمانان، احساسات متفاوتی نسبت به یهودیان وجود دارد. برای مثال، مخالفت با یهودیان در میان جوانان مسلمان در آلمان نسبت به شهروندان این کشور بیشتر است. همچنین براساس نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۳ انجام شده است، در حدود ۴۲ درصد از جوانان عرب نسبت به یهودیان نگرش منفی دارند، این در حالی است که تنها ۲۵ درصد از سایر جوانان مسلمانان مخالف یهودیان هستند.

در عین حال، براساس تحقیقات این پنج کشور، ارتباطی میان جرائم ناشی از یهودی‌ستیزی و درگیری‌های میان اسرائیل و فلسطین وجود ندارد. در واقع این درگیری‌ها مدت‌ها است که به وجود آمده و پیش از مهاجرت در سال‌های اخیر نیز وجود داشته است. نتایج این تحقیقات با عنوان یهودی‌ستیزی و مهاجرت در اروپای غربی ثبت شده است. محققان مرکز تحقیقات یهودی‌ستیزی در برلین نیز در این تحقیقات نقش داشته‌اند و اطلاعات سال‌های ۲۰۱۱ به بعد را تجزیه و تحلیل کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha