روحیه انقلابی و نگاه جهادی به علم؛ راز بالندگی جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3736574
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

روحیه انقلابی و نگاه جهادی به علم؛ راز بالندگی جهاد دانشگاهی

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: جهاد دانشگاهی متشکل از دو واژه ارزشمند «جهاد» و «دانشگاه» است و راز بالندگی آن نیز طی این سال‌ها، همین نگاه جهادی به علم و روحیه انقلابی جهادگران بوده است.

روحیه انقلابی و نگاه جهادی به علم؛ راز بالندگی جهاد دانشگاهی

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: جهاد دانشگاهی به تعبیر رهبر معظم، مولود مبارک انقلاب و جزء معدود رویش‌های اصلی خود انقلاب است و ایشان فرموده‌اند که من به جهاد، اعتقاد راسخ دارم.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: جهاد دانشگاهی نهادی ارزشی و انقلابی است که بعد از انقلاب فرهنگی، به یاری دانشگاه‌ها آمد و در دوران جنگ تحمیلی نیز منشأ خدمات ارزشمندی برای انقلاب بود.
وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با توانایی ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت و همچنین بهره گرفتن از استعدادها و نخبه‌های جوان، برای توسعه کشور بسیار مورد نیاز است، چون سعی می‌کند به نیازهای بخش‌های مختلف پاسخ دهد.
آیت‌الله سلیمانی افزود: این نهاد انقلابی در طول سال‌های فعالیت خود، با بهره‌گرفتن از نیروهای خلاق، مستعد و متعهد در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خوش درخشیده است.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی انعطاف خوبی برای فعالیت در زمینه‌های مختلف دارد، اظهار کرد: امروزه یکی از نیازهای اساسی کشور، اقتصاد دانش‌بنیان است که جهاد دانشگاهی بخوبی این موقعیت را درک کرده و با کمک واحدهای تحقیقاتی خود، توانسته است به این نیاز پاسخ دهد.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: جهاد دانشگاهی متشکل از دو واژه ارزشمند « جهاد» و « دانشگاه» است و راز بالندگی آن نیز طی این سال‌ها، همین نگاه جهادی به علم و روحیه انقلابی جهادگران بوده است.
آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: جهاد دانشگاهی همان‌طور که در عرصه علم، سرآمد است، در عرصه عمل نیز تعهد و توانمندی خود را به اثبات رسانده و حرف برتر را در صحنه می‌زند.

انتهای پیام

captcha