فراخوان پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی منتشر شد
کد خبر: 3736591
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

فراخوان پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی منتشر شد

گروه اجتماعی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی، توسط شبکه گروه‌های ترویج کتابخوانی در حال برگزاری است.

فراخوان پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی منتشر شدسید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت: وگو با ایکنا از اردبیل، تصریح کرد: با توجّه به اینکه جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی در چهارسال گذشته برگزار شده و در حوزه تشویق کتابخوانی و ترویج مطالعه نقش مؤثری داشته است در سال جاری نیز، پنجمین دورۀ این جشنواره، توسط شبکه گروه‌های ترویج کتابخوانی در حال برگزاری است.
وی افزود: با توجّه به اهمیت موضوع و به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و فعالیت‌های خلاقانه، این جشنواره می‌تواند فرصت مغتنمی برای معرفی اقدامات فرهنگی در حوزه کتابخوانی باشد لذا شبکه گروه‌های ترویج کتابخوانی با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارند افراد، گروهها، تشکل‌های مردمی و نهاد‌های غیردولتی دارای فعالیت‌های مؤثر و نوآورانه در زمینه ترویج کتابخوانی را انتخاب و معرفی نمایند.
اسحاقی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند در بخش‌های مختلف از جمله، بخش بین‌الملل، بخش نگاه ویژه شامل معلمان مدرسه، استادان دانشگاه، امامان جماعت، کتابداران، کتابفروشی‌ها و کتابفروشان، مهدکودک‌ها و مربیان مهدکودک، واحد‌های صنفی، بخش خصوصی و مراکز خدمات عمومی و همچنین مروجان الکترونیکی و دنیای مجازی شرکت کنند.
مدیرکل اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: همچنین بخش «نشان استمرار» به افراد یا گروه‌هایی تعلق دارد که در دوره‌های گذشته برگزیده شده‌اند، آن‌ها می‌توانند با ارائه گزارشی از فعالیت‌های گذشته و ارائه طرح‌های نو در این بخش شرکت کنند.
اسحاقی افزود: افراد و گروه‌هایی در این بررسی‌ها برگزیده شناخته می‌شوند که واجد شاخص‌های انتخاب در موضوعات تاثیر پایدار در گسترش کتابخوانی میان مردم، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها و شیوه‌های اجرایی، استفاده مناسب از مشارکت مردم و چهره‌ها، استفاده خلاقانه و بهینه از امکانات و ظرفیت‌های عمومی و مردمی، قابلیت معرفی به سایر مناطق به عنوان الگو، اثربخشی فعالیت‌های کتابخوانی در رفتار‌های اجتماعی یا فعالیت‌های عمومی مردم، فعالیت به شکل داوطلبی و فعالیت در قالب گروهی باشند.
وی بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.moravejan.ir یا www.bookpromotion.ir مراجعه کرده و فرم شرکت در جشنواره را پر کنند همچنین، گزارش‌ها و مستندات فعالیت در زمینه ترویج کتابخوانی به همراه فرم تکمیل‌شده، لازم است تا پایان وقت اداری ۳۰ شهریور ١٣٩٧ به دبیرخانه پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی ارسال شود.
انتهای پیام

captcha