اعطای مجوز اقراء به سه تن از قاریان مازندران
کد خبر: 3736663
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

اعطای مجوز اقراء به سه تن از قاریان مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی - یک حافظ بین‌المللی قرآن از اعطای مجوز اقراء با حضور استاد مصری شیخ محمد فهمی عبدالسید العصفور عصر امروز ۱۶ مردادماه در ساری خبر داد.

اعطای مجوز اقراء به سه تن از قاریان مازندران

پیمان ایازی در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: عصر امروز 16 مردادماه اختتامیه دوازدهمین دوره تخصصی اقراء جهت اعطای این اجازه رسمی به سه تن از اساتيد استان مازندران در در مسجد امام حسن عسگری(ع ) ساری  برگزار می‌شود.
وی افزود: اقراء به معنای اعطای اجازه رسمی و مستند به سند متصل به رسول اکرم (ص) است و اکنون این سلسله به قاریان و حافظان استان مازندران می‌رسد.
ایازی با بیان اینکه این مراسم  با حضور استاد مصری شیخ محمد فهمی عبدالسید العصفور و  با حضور مسئولین شورای عالی قرآن برگزار می‌شود، تصریح کرد: این برنامه عصر امروز 16 مردادماه از ساعت 17 آغاز در مسجد امام حسن عسگری(ع ) برگزار می‌شود.
وی افزود: پيمان ايازي ، سید احمد ميريان و مجید آهنگری جزء سه نفر افرادي هستند كه از جانب شوراي عالي قرآن براي بحث اقراء انتخاب شدند و مدرك اجازة الاقراء را امروز سه شنبه با امضا و مهر استاد محمد فهمي عبد السيد عصفور و همچنين شوراي عالي قرآن دربافت می‌کنند.
این حافظ کل قران کریم عنوان کرد: سنت اقراء سنتي است كه از زمان پيامبر متداول بوده و تا کنون  شاگرد سينه به سينه قرآن را بر استاد ارائه مي كند و تمام نكات را از حيث تجويد، فصاحت، وقف و ابتداء و..... از استاد خود دريافت مي كند و كسي كه اجازه اقراء داشته باشد در سلسله سند قرار مي گيريد كه تلاوت قرآن او با واسطه به پيامبر اكرم (ص) مي رسد.
انتهای پیام

captcha