غفلت از نماز اول وقت در مسابقات قرآن شایسته نیست
کد خبر: 3736668
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

غفلت از نماز اول وقت در مسابقات قرآن شایسته نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: عدم اقامه نماز اول وقت مسأله تلخ و اسف‌باری است، باید سعی شود برای مسابقات قرآن نیم‌ساعت قبل از اذان مسابقات به اتمام رسیده و حاضران خود را برای اقامه این فریضه الهی آماده کنند.

غفلت از نماز اول وقت در مسابقات قرآن شایسته نیست

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، امروز، 16مرداد اعضای ستاد اجرایی مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که از 10 مهر تا 23همین ماه به میزبانی اراک برگزار می‌شود با آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کردند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در این دیدار گفت: به برکت انقلاب، امام راحل و خون شهدا خدمات بزرگی در سطح کشور، منطقه، جهان اسلام و حتی جوامع بشری رخ داده است، فراهم شدن بستر رجوع آحاد مردم به قرآن و بهره‌برداری از سفره با عظمت این مصحف شریف یکی از اقدامات صورت گرفته است.

قرآن و اهل‌بیت(ع) مظلوم‌اند
وی به آیه 30سوره مبارکه «فرقان» که می‌فرماید؛«وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا؛ و پيامبر [خدا] گفت پروردگارا قوم من اين قرآن را رها كردند» استناد کرد و افزود: هم قرآن و هم اهل‌بیت(ع) بین تمام جوامع بشری مظلوم و مهجور است، حتی در جامعه شیعی هم این دو مؤلفه گران‌بها به معنایی مهجور هستند.

توجه به سیره اهل‌بیت(ع)
نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: اهل‌بیت(ع) را در جامعه به معنای واقعی الگو قرار نمی‌دهیم، اوج هیجانات، علاقه و ارادت به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) که تاسوعا، عاشورا، ایام شهادت مولا علی(ع) خوب است اما کافی نیست، پسندیده نیست در خصوص حضرات معصومین(ع) به ظواهر توجه کرده و از عمق غافل باشیم، باید فراز و فرودهای سیره ایشان مورد توجه قرار گرفته و از عمق اقایانوس خاندان نبوی که از ازل تا ابد را به هم پیوند می‌دهد استفاده کنیم.

غفلت از نماز اول وقت در مسابقات قرآن شایسته نیست
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با ابراز تأسف از اینکه بسیاری از مردم در ظواهر مانده و به ابعاد بسیار مهم قرآن و اهل‌بیت(ع) توجه نمی‌کنند، ابراز کرد: قرآن برای همه زوایا همچون اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی برنامه دارد و به برکت انقلاب و امام راحل این فضا پس از پیروزی انقلاب فراهم شده است.

طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن؛ مورد توجه اوقاف
وی ادامه داد: پس از انقلاب احیای قرآن و اهل‌بیت(ع) دو یار جداناشدنی مورد توجه قرار گرفته است. پس از این رخداد مهم بسیاری از علاقمندان در این مسیر حرکت کرده و زمینه رشد و بالندگی نظام را فراهم کردند. رهبری تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را توصیه فرمودند که مورد توجه تمام دستگاه‌ها از جمله اوقاف قرار گرفت.
امام جمعه اراک اظهار کرد: اوقاف در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و قرآن منشأ خدمات بسیاری است اما باید نسبت به برنامه‌های قرآنی خود بیشتر توجه کند نقاط ضعف و قوت را بررسی و تحلیل کند. اهمیت ارتباط قرآن و خاندان نبوی تفهیم شود. شیوه درست پاسخگویی به شبهات دینی و قرآنی بیسار حائز اهمیت است. چاپ قرآن، نشر مفاهیم دینی و قرآنی، استفاده از تفسیرهای کوتاه و کابردی مهم تلقی می‌شود.

در جریان برگزاری مرحله کشوری از برنامه‌های فوق‌برنامه غافل نباشید
وی در بخش دیگر از سخنان خود به برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی استان مرکزی اشاره و این رخداد را مهم خواند و تصریح کرد: باید سعی شود برنامه‌ها از نظر کمی و کیفی با شکوه برگزار شود، داوران خوب انتخاب شده و از برنامه‌های فوق برنامه اخلاقی، اجتماعی، شاد و تأثیرگذار غافل نباشید.

غفلت از نماز اول وقت در مسابقات قرآن شایسته نیست
به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان آنچه در اجلاس‌ها مورد غفلت قرار می‌‌گیرد نماز اول وقت است، عدم اقامه نماز اول وقت مسأله تلخ و اسف‌باری است، باید سعی شود برای مسابقات قرآن به میزبانی استان نیم ساعت قبل از اذان مسابقات به اتمام رسیده و حاضران خود را برای اقامه این فریضه الهی آماده کنند. گاه همایش‌ها هست و نماز نیست.

لزوم حضور مردم در مسابقات
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: صدا وسیما بر تولید برنامه‌های محتوایی بیفزاید، از حضور مداحان و شعرای آیینی در مراسم استفاده شود، اجرای سرودهای مهیج انقلابی، قرآنی و ... می‌تواند بر غنای برنامه‌ها بیفزاید. از مردم برای حضور در مسابقات دعوت شود. از قاریان برای تلاوت در مصلا، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، کارخانجات و حوزه‌های علمیه دعوت شود. از توزیع نرم‌افزارهای قرآنی و جزوه‌های قرآنی بین حضار غافل نباشید.

غفلت از نماز اول وقت در مسابقات قرآن شایسته نیست
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، نیز گفت: مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف از 10 مهر تا 23 همین ماه به میزبانی استان برگزاری می‌شود.
وی افزود: ستاد عالی مسابقات در سه سطح راهبری، معین و اجرایی فعالیت خود را آغاز کرده است، کمیته‌های 11 گانه در استان و شهرستان‌ها مشغول به فعالیت هستند. ستاد اجرایی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی از ابتدای سال دست به کار شدند و تدابیری را برای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات اتخاذ کردند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha